طرح ملی دادرس در ۲۱۰ مدرسه استان کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از آغاز طرح ملی دادرس (ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان هنگام وقوع حادثه) در ۲۱۰ مدرسه استان با شعار «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت» خبر داد.

محمدباقر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افزایش مهارت‌های خودامدادی دانش‌آموزان در راستای تاب‌آوری، بالا بردن سطح آمادگی دانش‌آموزان در برابر حوادث احتمالی در جامعه، ارتقای مهارت‌های دگرامدادی، خود امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ در بین دانش آموزان از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: این طرح همچنین در راستای ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث غیر طبیعی و انسانی در مدارس اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه یادآور شد: بعد از حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌ شین‌آباد در استان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۱، تفاهم‌نامه‌ای میان جمعیت هلال‌احمر و معاونت تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش منعقد شد تا این آموزش‌ها در هشت بخش شامل مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی (cpr)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و اسکان اضطراری اجرا شود.

محمدی افزود: این آموزش‌ها به صورت تئوری و عملی به دانش آموزان در قالب تیم های عملیاتی ١۴ نفره ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح دادرس در بین دانش آموزان انگیزه ، امید و نشاط ایجاد می کند لذا باید به گونه ای برنامه ها سازماندهی شود که هر سال دانش آموزان در مدارس بیشتری زیر پوشش این طرح مهم آموزشی ، بهداشتی و مهارتی که زندگی بخش است، قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha