۱۰ دهیار، سه شهردار و یک بخشدار به مراجع قضایی معرفی شدند

یاسوج- ایرنا- معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه شهردار، ۱۰ دهیار و یک بخشدار به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه و انباشت زباله، پراکندگی و دفن غیربهداشتی پسماند از سوی این نهاد حاکمیتی و نظارتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

"رحمت الله جهانشاهی" روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا یادآور شد: این افراد در سال جاری و به تازگی به دستگاه قضایی معرفی شدند اما به زمان دقیق آن اشاره ای نکرد.

وی بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی است که کار نظارت و پایش را به عهده دارد و روزانه پایش ها انجام می گیرد.

وی افزود: نتیجه این پایش ها در سامانه جامع محیط زیست ثبت می شود و در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی متولیان امر اقدام قضایی انجام می گیرد.

معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سایت پسماند اصولی در هیچ یک از شهرهای استان وجود ندارد و هم اینک سایت های استان تنها محلی برای انباشت زباله است.

جهانشاهی تاکید کرد: دفن بهداشتی به گونه ای است که یک ترانشه با عمق سه متر و کف عایق بندی شده ایجاد می شود، غلتک و آهک و سپس خاک اضافه می شود.

وی ادامه داد: سایت دو پشته دشتروم شهریاسوج، گچساران، کهگیلویه و دنا محل دپوی زباله های خانگی و عادی هستند که توسط شهرداری ها انجام می شود.

معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این کار کاملا غیر اصولی صورت می گیرد، بدون ایجاد ترانشه، غلتک کردن و ریختن آهک و خاک انجام می شود و سبب نفوذ شیرابه به آب ها و مزارع کشاورزی می شود.

جهانشاهی اضافه کرد: در حال حاضر انبوهی از زباله ها در محورهای مواصلاتی و شریان های ورودی شهرهای استان گذاشته می شود و با توجه به اینکه یاسوج و دنا دو شهر گردشگر پذیر استان هستند بحث گذاشتن زباله در کنار محورهای مواصلاتی به وضوح دیده می شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود که بخشداری ها به ویژه بخشداری مرکزی استان و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص جانمایی یدک کش در گوشه ای از شریان های ورودی برای ساماندهی زباله ها همکاری داشته باشند.

معاون پایش اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه کار بازیافت به درستی انجام گیرد و عمل تفکیک از مبدا انجام گیرد و یک ماده اولیه دوباربه چرخه تولید اضافه شود، آن وقت زباله طلای کثیف نامیده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha