فرهنگ جهاد و شهادت خالق ایستادگی جوانان فلسطینی است

رشت - ایرنا - فرمانده یگان‌های ویژه فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: فداکاری، شجاعت و از خودگذشتگی شهدا و همچنین فرهنگ جهاد و شهادت باعث شده تا هم اینک شاهد ایستادگی و شهامت جوانان فلسطینی در مقابل دشمنان غاصب هستیم.

به گزارش ایرنا، سردار حسن کرمی روز چهارشنبه در پنجمین یادواره سرداران و هزار و ۳۲۲ شهید فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا و ۳۳ شهید یگان ویژه گیلان در رشت اظهار کرد: شهدا، رزمندگان و ایثارگران فداکار و دلاور، فرهنگ جهاد و شهادت را پایه‌ریزی کردند که امروز شاهدیم این فرهنگ باعث ایجاد جبهه مقاومت در غرب آسیا شده است؛ زمانی هیچکس تصور نمی‌کرد که روزی پرچم اسلام و ایران در کشورهای کفر و مسلمان ستیز به اهتزاز درآید اما هم اینک به برکت خون شهدا پرچم اسلام در این کشورها به اهتزاز درآمده است.

وی افزود: امروز شاهدیم که مسلمانان و مردم آزاده سراسر جهان برای پیروزی جبهه مقاومت در غزه دعا می‌کنند و از مردم فلسطین حمایت می‌کنند که این امر برگرفته از فرهنگ جهاد و شهادت است که شهدای گرانقدر ما برجا گذاشتند.

وی ادامه داد: شهدا در مکتب امام راحل(ره) تربیت یافتند و با نثار جان خود در دوران دفاع مقدس باعث سربلندی کشور شدند و سایر شهدا نیز امنیت داخلی را تثبیت کردند و داعش را نابود کردند.

فرمانده یگان های ویژه فرماندهی انتظامی کل کشور اضافه کرد: همچنین به برکت خون شهدا و پیروی از فرهنگ جهاد و شهادت، دشمنان ما نیز در همه جبهه‌ها به زانو درآمدند؛ لذا برپایی مراسم پاسداشت نشانی بر قدرشناسی است.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه باید همواره در محیط کار و زندگی یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم خاطر نشان کرد: در یگان ویژه نیز این فرهنگ بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته تا با تحقیق در خصوص شهدای گرانقدر با آنان هم پیمان شویم و پیرو راه آنان باشیم.

فرمانده یگان‌های ویژه فرماندهی انتظامی کل کشور در ادامه گفت: فداکاری، شجاعت و از خودگذشتگی شهدا و همچنین فرهنگ جهاد و شهادت باعث شده تا هم اینک شاهد شجاعت و شهامت جوانان فلسطینی در مقابل دشمنان غاصب باشیم که در برابر این دشمنان ایستادگی می‌کنند.

همچنین در جریان این مراسم ، پیام سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور نیز قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است: زنده نگهداشتن یاد شهدا خدمت به خود و جامعه بشری است.

در بخش دیگری از این پیام عنوان شد: در کاروان شهدای اسلامی، شهدای نیروی انتظامی به خصوص شهدای یگان‌های ویژه جایگاه ویژه‌ای دارند که هیچ‌گاه مردم رشادت‌ها و از خودگذشتگی این شهدا را فراموش نخواهند کرد.

تجلیل از خانواده شهدای نیروی انتظامی و تجلیل از جانبازان مدافعان امنیت گیلان، اجرای تئاتر و رونمایی از کتاب زندگینامه شهید "حسن پاینده" به نویسندگی معصومه سعیدی از دیگر برنامه‌های پنجمین یادواره سرداران و هزار و ۳۲۲ شهید فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا و ۳۳ شهید یگان ویژه گیلان در رشت بود.

سروان حسن پاینده متولد ۱۳۵۸ شامگاه جمعه چهارم آبان‌ماه سال ۹۷ در هنگام گشت‌زنی در نزدیکی بوستان دانشجوی رشت، در درگیری با جمعی از اراذل و اوباش از ناحیه گردن و دست مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در این مراسم، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان و سایر مسئولان نیروهای نظامی گیلان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha