رزمایش بالگردهای ژاپنی برای آمادگی در برابر مناقشه احتمالی شرق آسیا

تهران- ایرنا - بالگردهای ژاپنی آپاچی (Apache) امروز چهارشنبه با پرواز بر فراز جزیره غیرمسکونی اوکیناوا برای آمادگی نیروهای دریایی، هوایی و زمینی اش در برابر مناقشه احتمالی در شرق آسیا به تمرین پرداختند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، پرواز بر فراز ایریسونا که در ۷۰ کیلومتری جزیره غیرمسکونی اوکیناوا واقع است بخشی از یازدهمین رو رزمایش سراسری بود. این رزمایش ها که روز دوشنبه هفته آینده پایان می یابد همچنین شامل عملیات دفاع هوایی در شمال ژاپن و حملات شبیه سازی شده به ۵ راکتور هسته ای از جمله نیروگاه فوکوشیما می شود.

چنین رزمایش های نظامی برای افزایش ظرفیت آغاز شده و از زمانی که در ماه دسامبر فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن از ساخت و ساز نظامی رونمایی کرد که با هزینه ای دو برابر در پنج سال آینده نیروهای دفاع از خود این کشور را در برابر هر دشمن محتملی از جمله چین تقویت خواهد کرد، منظم تر شده است.

شینگو ناشینوکی فرمانده ARDB (تیپ اعزام سریع زمینی و هوایی) ژاپن گفت : «محیط امنیت ملی در اطراف ژاپن به ویژه با افزایش فعالیت های نظامی از سوی چین و روسیه در دریای شرقی و جنوبی چین و آب های اقیانوس آرام خشن تر شده است. »

وی در ادامه افزود افزایش بودجه دفاعی ژاپن به ما اجازه خواهد داد تا سومین هنگ را به تیپ اعزام سریع زمینی و هوایی اضافه کنیم.

عملیات تمرینی از دریا از سوی واحد تیپ اعزام سریع زمینی و هوایی در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد تا به ژاپن امکان دفاع از جزیره اوکیناوا که نزدیک تایوان است بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha