۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85292177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» در حرم رضوی رونمایی شد

مشهد- ایرنا- دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» با هدف ارتقای اقدامات فرهنگی و تبلیغی در زمینه حفظ ارزش و جایگاه زن در اسلام روز چهارشنبه طی مراسمی در «بست شیخ بهایی» حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دیوارنگاره در ابعاد ۱۰ در ۸۰ متر روایتی از نقش و جایگاه والای زن در اسلام ناب محمدی در گذر تاریخ و عرصه‌های مختلف فردی، عبادی و اجتماعی را به تصویر کشیده شده است و چهاردهمین دیوار نگاره ای است که آستان قدس رضوی در حرم رضوی رونمایی می کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم که امروز در بست شیخ بهایی برگزار شد، بیان کرد: در طراحی این دیوار نگاره تلاش بر این است که گفتمان انقلاب را درباره ارزش والای زن را متجلی و به تصویر بکشیم.

حجت الاسلام‌ و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد افزود: آنچه در حوادث سال گذشته کشور پررنگ بود، تلاش برای تقابل گفتمانی بود و شاید هیچکدام از وقایع انقلاب اسلامی و فتنه‌هایی که با آن روبه‌رو بوده ایم، به اندازه اتفاقات سال گذشته، تقابل گفتمانی نداشت.

وی ادامه داد: تقابلی که امروز با آن مواجه هستیم، تقابل بین دو گفتمان انقلاب و اسلام ناب محمدی با گفتمان غرب درباره هویت زن است، که اگرچه گفتمان غرب به ظاهر مفهوم آزادی را ارائه کرده اما آثار مخرب آن همه جهان را درگیر خود کرده است.

دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» در حرم رضوی رونمایی شد

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: در مقابل گفتمان بی‌ارزش و بی‌مایه غرب، گفتمان ارزشمند اسلام درباره زن در کلام پیامبر(ص) وجود دارد که جایگاه واقعی زن را مورد توجه قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریعتی‌نژاد افزود: آنچه در اتفاقات سال گذشته رخ داد، به ظاهر مربوط به حجاب بود اما پشت پرده آن هدف گرفتن هویت زن مسلمان بود و به همین دلیل باید فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در این حوزه را تقویت کرد که دیوارنگاره جدید حرم مطهر در این راستا انجام شده است.

«مصطفی شفیعی» طراح دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» نیز گفت: سبک کار دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» به صورت نقاشی دیجیتال و چاپی در ابعاد ۱۰ در ۸۰ متر طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha