برداشت زعفران در گیلانغرب آغاز شد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85292189
برداشت زعفران در  گیلانغرب آغاز شد

قصرشیرین- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از آغاز برداشت زعفران در سطح پنج هکتار از مزارع «بخش گواور» این شهرستان خبر داد.

«جبار ولی‌پور» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از پنج هکتار از اراضی بخش گواور زیر کشت زعفران رفته و پیش بینی می شود بیش از ۹ کیلوگرم کلاله زعفران خشک به ارزش هفت میلیارد ریال از سطح این مزارع برداشت شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت زعفران از دهه اول آبان آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، گفت: زعفران گیاهی هفت ساله با نیاز آبی کم و با خواص دارویی فوق العاده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب در ادامه گفت: نوع‌ آب و هوای شهرستان گیلانغرب که در بیشتر نقاط آن زمستانی ملایم و تابستانی گرم و خشک و آفتابی است، برای کشت زعفران مناسب بوده به طوریکه از گذشته های دور تاکنون زعفران وحشی در برخی از نقاط این شهرستان و بخصوص حاشیه رودخانه ها به صورت خودرو وجود داشته که محصول آن قابل استفاده خوراکی و غذایی بوده است.

ولی‌پور با بیان اینکه کشاورزانی که بخواهند نسبت به کشت زعفران اقدام کنند از حمایت های لازم از سوی جهاد کشاورزی برخوردار می شوند، افزود: زعفران از جمله گیاهان گرانقیمت با ارزش غذایی و دارویی بسیار با اهمیت است که به دلیل کم هزینه بودن مخارج کشت آن در صورت مراقبت در کاشت و داشت، می تواند با تولید محصول بیشتر، سود سرشاری را نصیب کشاورزان زعفران کار کند.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha