۷۵۰ دستگاه پل و آب‌رو در خوزستان ساماندهی و لایروبی شد

اهواز - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به ساماندهی و لایروبی ۷۵۰ دستگاه پل و آب‌رو در استان گفت: پاکسازی دهانه پل، لایروبی و ساماندهی پل ها، ابنیه‌های فنی و آب‌رو با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش‌های فرا نرمال در سطح استان آغاز شد.

مرتضی بهداروندی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه لایروبی و ساماندهی ۵۰۰ دستگاه نیز در دستور کار ادارات راهداری شهرستان‌ها قرار دارد اظهار کرد: لایروبی و پاکسازی پل‌ها به منظور هدایت آب‌های سطحی در بالاست و پایین دست، رفع انسداد آبچکان پل‌ها و آماده باش گشت‌های راهداری در زمان بارش‌ها بسیار مهم است.

وی افزود: ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات، ۲۳۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۳۰ گروه به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی در تمامی محورهای استان مستقر خواهند شد.

بهداروندی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با برقراری تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ های استان مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه بارشی از ظهر روز چهارشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس در این اطلاعیه آمده است سامانه بارشی از ظهر روز چهارشنبه تا اوایل وقت روز جمعه تقویت شده و رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد را به همراه دارد.

خوزستان ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه دارد که ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha