۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85292254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشته شدن ۲۰ غیرنظامی در درگیری‌های میانمار

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85292254
کشته شدن ۲۰ غیرنظامی در درگیری‌های میانمار

تهران- ایرنا- منابع محلی می‌گویند حملات هوایی سه روز اخیر جنگنده‌های حکومت نظامی میانمار منجر به کشته شدن ۲۰ غیرنظامی از جمله سه کودک در شهرستان تیگیینگ در منطقه ساگاینگ در شرق این کشور شده است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری سی ان ای، در روزهای اخیر گروه‌های مخالف دولت میانمار برخی شهرها و پادگان‌های نظامی، از جمله در مرز با چین را تصرف کرده‌اند و حکومت نظامی در میانمار را با بزرگترین آزمون از زمان به قدرت رسیدن ارتش در کودتای ۲۰۲۱ و سرنگونی دولت به رهبری آنگ سان سوچی، مواجه کرده‌اند.

رئیس‌جمهور خودخوانده ارتش میانمار هفته گذشته گفت این کشور به دلیل واکنش ناکارآمد به شورش جنگجویان که آنها را «تروریست» خواند، در خطر تجزیه است.

این حملات هوایی در بحبوحه درگیری‌های مداوم بین نیروهای حکومت نظامی و گروه‌های مخالف انجام شد که از هفته گذشته شروع شده است.

بنا به این گزارش، یک نیروی ائتلافی از ارتش استقلال کاچین (KIA)، ارتش آراکان (AA)، جبهه دموکراتیک دانشجویان برمه (ABSDF) و نیروهای دفاع مردمی چهارشنبه گذشته حملاتی را برای اشغال شهر تیگیائینگ آغاز کردند.

در اثر این حملات، یک کودک و یک زن بر اثر بمباران معبد «تا خوت چاونگ» توسط جت جنگنده حکومت نظامی کشته شدند. یک بمب گذاری دیگر در روز دوشنبه دو کودک و یک زن باردار و یکی دیگر از اهالی روستای کوئه تائه میانمار را به کام مرگ فرستاد.

گروه نیروی دفاع مردمی تیگیینگ (PDF) مدعی است که دو مرد از روستای «این تین» و ۱۰ غیرنظامی از روستای «لائه تاو» هم روز سه‌شنبه در یک حمله هوایی حکومت نظامی کشته شدند.

سخنگوی این گروه گفت جت‌های جنگنده ارتش حکومت نظامی بیش از ۳۰ بار در یک هفته اخیر به این شهرک حمله کرده‌ و اهداف غیرنظامی را دست‌کم ده مرتبه بمباران کرده‌اند. گروه نیروی مردمی تیگیینگ به مردم محلی هشدار داده که به محض شنیدن صدای نزدیک شدن هواپیما بدنبال سرپناه باشند.

به گفته مردم محلی، هفته گذشته هزاران نفر از ساکنان تیگیینگ این شهر را ترک کرده‌اند، زیرا تلفن، اینترنت و برق قطع شده است.

امروز همچنین یک گروه مخالف مدعی شد ده‌ها تن از اعضای نیروهای امنیتی میانمار تسلیم یا دستگیر شده‌اند.

این گروه که برای خودمختاری در ایالت راخین در غرب میانمار می‌جنگد، خبر داد که دست‌کم ۲۸ پلیس سلاح‌های خود را به ارتش آراکان (AA) تسلیم کرده‌اند و ۱۰ سرباز نیز اسیر شده‌اند.

زاو مین تون، سخنگوی حکومت نظامی میانمار، گروه‌های مخالف را به «ویران کردن کل کشور» متهم کرد و مدعی شد که گزارش‌ها مبنی بر تصرف پادگان‌های نظامی «تبلیغات» است.

کشته شدن ۲۰ غیرنظامی در درگیری‌های میانمار

همزمان نشست وزرای دفاع آسه آن که در اندونزی در حال برگزاری است، اعلام کرد تحولات میانمار را در دستور کار قرار داده است.

انتظار می رود در این نشست دو روزه تنش‌های منطقه‌ای، درگیری در خاورمیانه و جنگ در اوکراین نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کشته شدن ۲۰ غیرنظامی در درگیری‌های میانمار

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha