۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85292312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۱۰ برابری اعتبارات دانشگاه فرهنگیان بوشهر طی ۲ سال گذشته

بوشهر- ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: طی ۲ سال گذشته اعتبارات این دانشگاه نسبت به سال آخر دولت قبل دارای رشد ۱۰ برابری است.

به گزارش ایرنا، " رضا درویشی " روز چهارشنبه در نشست "پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها" در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بوشهر اظهار کرد: در حالی که در سال آخر دولت گذشته برای سال ۱۴۰۰، ۹ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دیده شده بود این میزان اعتبار در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده که انتظار می رود تا پایان امسال این میزان به ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش یاید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تصریح کرد: روند جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تا دولت قبل ناچیز بوده به گونه ای که در سال‌هایی کمتر از ۱۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر وارد این دانشگاه شده اند.

درویشی با اعلام این که بر اساس مجوزهای اخذ شده میزان ورودی دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است، گفت: به دلیل نبود یک آینده پژوهی در ساختار جذب دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان، اکنون با کمبود و ناترازی بین تعداد خروجی های آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی و میزان نیاز به معلم مواجه هستیم.

وی یادآور شد: فقط در سال تحصیلی جاری ۳۶۱ دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده که ۳۰۰ معلم ابتدایی جذب آموزش و پرورش استان بوشهر شده اند.

رشد ۱۰ برابری اعتبارات دانشگاه فرهنگیان بوشهر طی ۲ سال گذشته

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: ظرفیت کنونی این دانشگاه یکهزار و ۴۳۵ نفر پذیرش دانشجو در مقطع روزانه در ۲ بخش پسران و دختران است که در کنار این تعداد آموزش مستمر و برنامه ای، ۱۷۵ نفر زیرپوشش برنامه مهارت آموزی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: مجوز پذیرش دانشجو معلم در رشته های الهیات و امور تربیتی برای این دانشگاه دریافت شده است و از سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

درویشی با اعلام این که اضافه کردن پردیس های دانشگاهی در دستور کار وزارت علوم نیست، بیان کرد: اگر چه مرکز تربیت معلم برازجان پس از ۲۰ سال تعطیلی مجدد با ۸۶ دانشجو معلم بازگشایی شده است اما به دلیل نداشتن کد های مربوطه، قادر به دریافت هیچ گونه هزینه و نیروی انسانی جدید برای این مرکز نیستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اظهار کرد: هزینه های مرکز تربیت معلم  از مسیرهای قانونی دیگر پیگیری کرده و با یک شرایط مناسب به دانشجو معلم های این مرکز خدمات رفاهی و آموزشی ارایه می شود.

رشد ۱۰ برابری اعتبارات دانشگاه فرهنگیان بوشهر طی ۲ سال گذشته

درویشی بیان کرد: طی یک سال گذشته، ۴۰ میلیارد ریال برای تجهیز مرکز تربیت معلم برازجان هزینه شده و ۱۲ خوابگاه دانشگاه فرهنگیان بوشهر برای ۱۳۰ دانشجو این دانشگاه آماده شده است.

وی ادامه داد: برای ساختمان پردیس علامه طباطبایی بوشهر ۳۵ میلیارد ریال در زمینه اصلاح و بهینه‌سازی هزینه شده و در بودجه سال آینده نیز ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار برای این مرکز لحاظ می شود ضمن این که برای سیستم سرمایشی آن ۲۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ادامه داد: خوابگاه بنت‌الهدی صدر بوشهر نیز با ۱۵ میلیارد ریال تجهیز شد که البته برای این مرکز آموزش عالی زمینی به مساحت پنج هکتار در نظر گرفته شده است.

رشد ۱۰ برابری اعتبارات دانشگاه فرهنگیان بوشهر طی ۲ سال گذشته

رشد ۱۰ برابری اعتبارات دانشگاه فرهنگیان بوشهر طی ۲ سال گذشته

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha