رتبه علمی ایران در زمینه کاربرد هوش مصنوعی ۷۵ دنیا است

تهران- ایرنا- نایب رییس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران گفت: هم اکنون رتبه ایران در تولید مقالات علمی در زمینه هوش مصنوعی ۱۴ و در حوزه کاربردی کردن هوش مصنوعی ۷۵ است.

به گزارش خبرنگار اسمعیل ثنایی امروز چهارشنبه در رویداد همتابازار در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی با اشاره به آخرین وضعیت کشور در حوزه هوش مصنوعی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و جهان، به ضرورت توسعه عاجل برای سرمایه گذاری در این بخش اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت کارآمد بودن مقاله‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی گفت: سهم ایران از مقاله‌های هوش مصنوعی در دنیا ۴۵۰۰ مقاله و در رتبه چهاردهم قرار دارد. این در حالی است که ایران از نظر کاربردهای هوش مصنوعی در رده ۷۵ قرار دارد.

مدیر انجمن هوش مصنوعی اذعان داشت: متاسفانه یک قانون نانوشته در کشور وجود دارد که قانون هشتاد بیست است و هیچگاه سهم بخش خصوصی از اقتصاد بیشتر از بیست درصد نمی شود و دولت باید در این زمینه تسهیلگری کند.

ثنایی با تاکید بر اینکه، هوش مصنوعی یکی از شاخص های بزرگ پیشرفت فناوری در دنیای امروز محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بارسلون سال گذشته هوش مصنوعی نیمی از نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود.

رتبه علمی ایران در زمینه کاربرد هوش مصنوعی ۷۵ دنیا است

نایب رییس هیأت مدیره انجمن شرکت های فناوری هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران با اشاره به اینکه، اتفاقات زیادی در زمینه هوش مصنوعی در حال رخ دادن است، افزود: این درحالی است که در کشور ما هنوز هوش مصنوعی که پرداختن به آن در جلوگیری از خروج نخبگان برنامه نویس از کشور بسیار موثر خواهد بود، در جایگاه خود قرار نگرفته است.

ثنایی گفت: باید ارتباط لازم بین دولتی ها، سازمان ها و دیگر بخش ها برای توسعه هوش مصنوعی در کشور ایجاد شود ضمن اینکه انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال نیز که اخیرا تاسیس شده است، می تواند به تحقق این هدف در زمینه هوش مصنوعی کمک بیشتری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha