کارگروه دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی کشور فعال شد

خرم آباد- ایرنا-‌ مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی کشور گفت: کارگروه امور دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی در ۲۳ استان کشور ایجاد و فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدصادق حسنی شامگاه چهارشنبه در جلسه رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به روستاها(روستای نوفن) افزود: الگوی تولید علم و فناوری در استان های مختلف فرق می‌کند در این راستا کارگروه امور دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی در ۲۳ استان کشور ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه امور دانش بنیان رفع موانع کسب و کار روستایی با محوریت معاونت اقتصادی استانداری ها و دبیری پارک های علم و فناوری و براساس رویکرد توسعه‌ای در بیشتر استان های کشور فعال شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید با منابع کمتر بهره‌وری بیشتری داشته‌ اظهار کرد: سهم این صندوق از تسهیلات اشتغالزایی ۱۰سال گذشته ۱۶ درصد بوده که با این منابع ۱۹ درصد کسب و کارهای خرد را ایجاد کرده است.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی گفت:صندوق کارآفرینی در سه سال گذشته توانسته در ۶۸۰ روستا کسب و کارهای خرد راه اندازی کند و گامهای موثری را در اشتغال کشور بردارد.

حسنی تصریح کرد:‌ بیش از ۱۵۵ طرح هم اکنون با مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه نوفن به کارگروه‌های استانی معرفی شده و در حال پرداخت است.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی کشور با بیان اینکه نوع کسب و کارها در هر یک از مناطق کشور متفاوت است عنوان کرد: ترویج علم و فناوری در کسب و کارهای روستایی برای افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر ضرورت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha