وزیر آموزش و پرورش: امسال نزدیک ۱۹ هزار مربی پرورشی استخدام می‌شوند

شهرکرد - ایرنا-  وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدامی‌های این حوزه خاطرنشان کرد: امسال سال تاریخی خواهد بود و نزدیک ۱۹ هزار مربی پرورشی استخدام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، رضا مراد صحرایی چهارشنبه شب در سفر به شهرکرد در جمع دانش‌آموزان هیات انصار المهدی(عج) شهرکرد، گفت: توسعه رشته‌های فنی و همچنین آموزش در هنرستان‌ها و کاردانش از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی وزارت آموزش در دولت سیزدهم است.

به گفته وی، در دولت کنونی و سال تحصیلی جدید موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار جدی گرفته شد، تا دانش‌آموزان در رشته‌های ادامه تحصیل دهند که هم مورد علاقه آنها است و هم استعداد دارند و هم آینده‌دار است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت رونق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه مراکز هنرستانی است، گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان به هنرستان رفتند که در کنار تحصیل شغل آینده خود را انتخاب کردند.

صحرایی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده برای دانش‌آموزانی بوده که در مراکز هنرستانی و کاردانش تحصیل کردند و این آمار نشان می‌دهد که آموزش و پرورش در ایجاد اشتغال به تنهایی به اندازه کل دولت نقش دارد.

صحرایی به توسعه و راه‌اندازی کتابخانه‌های کلاسی در دولت سیزدهم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب اشاره کرد و گفت:طرح هر کلاس درس یک کتابخانه با اولویت مدارس روستایی آغاز شده است که در این طرح در کنار کلاس درس، بیش از ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی راه‌اندازی شد.

وزیر آموزش و پرورش: امسال نزدیک ۱۹ هزار مربی پرورشی استخدام می‌شوند

وی اظهار داشت: اجرای طرح نماد یکی دیگر از طرح‌های مهم آموزش و پرورش است که به دلیل شیوع ویروس کرونا به فراموشی سپرده شده بود و در این دولت احیا و اجرایی شد و پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در این طرح پایش شدند.

صحرایی با اشاره به اینکه تعداد محدودی از دانش‌آموزان نیاز به مراقبت داشتند و به پزشکان و متخصصان که ارجاع داده شدند،افزود: برای اجرای این طرح تعداد مراکز مشاوره ۳۲ مرکز به ۶۵۰ مرکز مشاوره افرایش یافت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارهای مهم آموزش و پرورش ، بحث سرودهای انقلابی بود، افزود: برای این موضوع بیش از پنج‌هزار گروه سرود در آموزش و پرورش تشکیل و فعال شد.

صحرایی گفت: حوزه قرآن و نماز نیز در سال تحصیلی جدید بیشتر از گذشته در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت تا بتوان دانش‌آموزان را با برپایی اقامه نماز و فرهنگسازی برای خواندن نماز بیمه کرد.

صحرایی با اشاره به تقویت اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت در آموزش و پرورش، گفت: امسال یک میلیون نفر به این اردوها اعزام می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش: امسال نزدیک ۱۹ هزار مربی پرورشی استخدام می‌شوند

وی به اجرای طرح شهید عجمیان در سطح مدارس کشور اشاره کرد و افزود: شهید عجمیان از جمله شهدایی بود که سال گذشته ناجوانمردنه به شهادت رسید اما تبدل به الگو برای جوانان شد و در این طرح شاداب‌سازی ۱۰۰ هزار کلاس درس از طریق نوسازی، رنگ‌آمیزی توسط دانش‌آموزان، معلمان و گروه‌های جهادی انجام شد و همچنان هم اجرای این طرح ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در این دولت با همکاری دانش‌آموزان و سایر افراد، جشنواره‌ها و طرح‌های مختلفی در سطح مدارس کشور برگزار شد.

صحرایی با اشاره به اینکه یک اصل مهم برای ساخت آینده کشور وجود دارد که مدرسه قوی است که به تنهایی تضمین‌کننده کشور قوی است و هر کشوری که می‌خواهد قوی شود باید مدرسه‌اش را قوی کند.

وی افزود: معلمان، دانش‌آموزان و کادر و مدیران قوی از جمله عناصری هستند که مدرسه را قوی می‌کنند و باید بیرون مدرسه نیز برای رسیدن به مدرسه قوی با خانواده‌ها، مساجد، کانون‌ها، ادارات و کارخانه‌ها و صنایع نزدیک خود ارتباط برقرار کرد.

صحرایی با اشاره به اینکه هر مدرسه یک ایران کوچک است، گفت: با قوی شدن مدرسه‌ها، ایران قوی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در سند تحول بنیادین، مدرسه آنقدر مهم است که به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت در پیشرفت و تعالی کشور معرفی می‌شود، این مساله مهمی است، در این معنا اگر مدرسه قوی شود، همه چیز در کشور درست می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش به همراه تعدادی از وزرا در قالب دور دوم سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری چهارشنبه شب وارد شهرکرد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha