ابراز نارضایتی زلنسکی از سرعت پائین آموزش خلبانان اوکراینی

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از سرعت پائین آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ ناراضی است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه در دیدار با نمایندگان برخی از کشورهای آفریقایی، گفت: آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ آغاز شده اما سرعت این آموزش‌ها بسیار پائین است.

وی تاکید کرد: ما خواستار این هستیم که کشورهای غربی، حجم و سرعت آموزش خلبانان اوکراینی برای کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی را افزایش دهند.

زلنسکی با تائید این موضوع که در حال حاضر آموزش خلبانان اوکراینی در حال انجام است، افزود: ماموریت‌های آموزشی در جنگنده‌های اف-۱۶ آغاز شده است اما مقیاس آن زیاد نیست و باید افزایش یابد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین با اشاره به اینکه این کشور خلبانان زیادی در اختیار ندارد، تاکید کرد: ما نمی‌توانیم همه خلبانان خود را برای یادگیری کنترل و هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ به خارج از کشور اعزام کنیم.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که پدافند هوایی روسیه بر اساس تجربه خود می‌تواند تمام جنگنده‌های اف-۱۶ اهدایی به کی‌یف را ظرف مدت ۲۰ روز سرنگون کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز پیش‌تر گفته بود که اوکراین تا قبل از بهار سال ۲۰۲۴ استفاده از جنگنده‌های جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را آغاز نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha