۵۴ هزار هکتار جنگل سلسله پاسگاه جنگلبانی ندارد

خرم آباد - ایرنا - رییس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: ۵۴ هزار هکتار جنگل این شهرستان فاقد پاسگاه جنگلبانی بوده که در این راستا کار احداث پاسگاه «بستام» با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال انجام است.

احسان لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان سلسله با وسعت ۵۴ هزار هکتار جنگل فاقد پاسگاه جنگلبانی برای حفاظت از گونه های جنگلی است.

وی با اشاره به شرایط خاص جنگل های همجوار منطقه بستام و قلایی افزود: افراد سودجو در این مناطق اقدام به قطع درخت و تولید زغال با استفاده از گونه های جنگلی بلوط می کنند که با توجه به حساسیت موضوع، ایجاد یک پاسگاه جنگلبانی ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

لطفی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی این پاسگاه عنوان کرد: چنانچه ۲۰ میلیارد ریال تامین اعتبار مورد نیاز این طرح به موقع صورت گیرد ظرف ۲ ماه آینده این پاسگاه به مرحله تکمیل و بهره برداری می رسد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله افزود: پاسگاه جنگلبانی بستام به ۶ نفر نیرو نیاز دارد و با شروع فعالیت می تواند کل اراضی جنگلی و مرتعی منطقه بستام و قلایی را با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار هکتار تحت پوشش قرار دهد.

لطفی تصریح کرد: مطابق قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع، باید در هر ۱۰ هزار هکتار یک جنگلبان به گشت زنی و حفاظت از این عرصه ها اشتغال داشته باشد و برای عرصه های منابع طبیعی شهرستان سلسله نیز حداقل به ۱۲ جنگلبان نیاز است چراکه با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن بیشتر مناطق و همچنین فاصله بسیار حوزه ها از یکدیگر، کار گشت زنی با مشکلات زیادی مواجه می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت جنگل بان وسعتی بالغ بر ۱۱۲ هزار هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی سلسله را حفاظت می کنند عنوان کرد: کمبود جنگلبان یکی از چالش های عرصه های ملی شهرستان است که با بکارگیری ۱۳ نفر از جوامع محلی به صورت موقتی و در فصول حساس تا حدودی جبران شده با این حال جذب جنگلبان برای حفاظت از این عرصه ها ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha