رقابت‌های جهانی جوانان؛‌ وزنه‌برداران ایران به گوادالاخارا رسیدند

تهران- ایرنا- نخستین گروه از وزنه‌برداران جوان ایران وارد شهر گوادالاخارا میزبان رقابت‌های جهانی این رشته در مکزیک شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تیم وزنه برداری جوانان ایران که برای حضور در رقابت‌های جهانی این رشته به مکزیک اعزام شده، وارد شهر گوادالاخارا میزبان این رقابت‌ها شد.

نخستین گروه وزنه براداران جوان ایران با ترکیب ایلیا صالحی‌پور، عبدالله بیرانوند، حمیدرضا زارعی، امیرمحمد سلیمانی و علیرضا نصیری با هدایت سیدهادی پانزوان راهی مکزیک شدند.

در بدو ورود کاروان ایران به فرودگاه مکزیکوسیتی، علیرضا قزیلی سفیر ایران به استقبال پولادمردان جوان آمد و دقایقی با آنان و کادر فنی به صحبت نشست.

گروه دوم از وزنه‌برداران ایران نیز چند روز دیگر راهی مکزیک خواهند شد. علیرضا یوسفی، طاها نعمتی مقدم، کوروش زارع، آریا پایدار و ابوالفضل زارعی دیگر نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌روند.

ایلیا صالحی پور و عبدالله بیرانوند نخستین وزنه‌برداران دسته ۸۱ کیلوگرم ایران خواهند بود که روز ۲۸ آبان ماه به روی تخته رقابت می‌روند.

تیم پسران ایران در کنار آمریکا و مکزیک با ترکیب کامل در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند. رقابت برای قهرمانی تیمی بین این سه تیم است. البته مصر و ارمنستان نیز ستاره‌های خوبی به مکزیک اعزام کرده که برخی از آنان عنوان‌دار جهان هستند.

در پیکارهای وزنه برداری جوانان جهان، ۲۲۹ ورزشکار از ۴۸ کشور در ۲ بخش دختران و پسران حضور دارند. با تصمیم فدراسیون دختران وزنه‌بردار ایران به دلیل نرسیدن به حدنصاب لازم جواز حضور در این دوره از رقابت‌ها را کسب نکردند.

علیرضا یوسفی دارنده مدال طلای المپیک جوانان در سال ۲۰۱۸ و رکورددار دسته فوق سنگین جوانان و نوجوانان سرشناس ترین پولادمرد ایران در مکزیک به شمار می‌رود. به‌نظر می‌رسد یوسفی در گوادالاخارا آخرین مسابفه خود را در این رده سنی تجربه خواهد کرد.

یوسفی در چند سال گذشته یکی مدعیان دسته فوق سنگین ایران بوده که سابقه حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ تاشکند و قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ جینجو را در کارنامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha