۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85292886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ فقره موافقت‌نامه اصولی برای طرح های گردشگری خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: ۵۰ مورد موافقت اصولی ایجاد طرح‌های گردشگری در سالجاری با هدف توسعه زیرساخت‌های رفاهی استان صادر شد.

ابوالفضل اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با صدور مجوز برای راه اندازی این مراکز ۶ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری و برای ۴۷۱ نفر شغل ایجاد می شود.

وی افزود: این طرح ها شامل ۱۱ مجتمع گردشگری، پنج سفره خانه سنتی، ۱۵ اردوگاه گردشگری، ۱۱ اقامتگاه بوم گردی، ۲ مرکز تفریحی و سرگرمی، چهار مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی، یک هتل سه ستاره و یک مهمان پذیر است.

اسماعیلی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح‌های گردشگری جدای از جذب گردشگر و زمینه اشتغال غیر مستقیم، رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

بهره گیری از سد «چندیر» برای توسعه گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت سدهای استان همچون سد «چندیر» می‌توان به توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در منطقه کمک کرد.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گردشگری آبی در دستور کار دستگاه‌ های متولی شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی بوده است و نشست‌های متعددی تاکنون در این‌ خصوص برگزار شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در این راستا با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل میراث‌فرهنگی استان پس از تایید کمیته گردشگری استان سرمایه گذار برای ایجاد مجتمع گردشگری در منطقه جرگلان انتخاب شد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور و در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha