۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85292967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنر در خدمت معرفی ظرفیت‌های مازندران

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبر: 85292967
هنر در خدمت معرفی ظرفیت‌های مازندران

ساری-ایرنا- کارشناس هنرهای تجسمی و مدرس تصویرسازی و نقاشی مازندران معتقد است که جاذبه های فرهنگی، ‌معنوی و طبیعی استان به اندازه مورد نیاز معرفی نشده اما از برنامه ریزی برای ریل گذاری معرفی این بخش ها از زبان هنر خبرداد.

فاطمه عبادی چکان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مازندران معروف به دیار علویان از ظرفیت های فراوان فرهنگی و همچنین شخصیت ها و نمادهای هنری برخوردار است.

وی ادامه داد: در تاریخ چهره های ماندگار و بزرگی از این استان ظهور کردند که با توجه به موقعیت تحصیلی و محل زندگی تاکنون این شرایط برایم فراهم نشده است که این بخش از تاریخ استان را به تصویر بکشم.

کارشناس هنرهای تجسمی از دانشکده فنی و حرفه ای شریعتی تهران از برنامه خود برای تقویت این بخش اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک برای به تصویر کشیدن ظرفیت های استان مازندران در قالب گرافیک و نقاشی فعالیت های حرفه ای خود استفاده خواهم کرد.

این تصویرگر کتاب کودک و نوجوان و مدرس تصویرسازی و نقاشی سابقه فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۹۹ اعلام کرد و گفت: تصویرسازی های شخصی خودم را با نقاشی کردن بر روی البسه به فروش رساندم و بدین نحو برند "گیگادخت" آفریده شد.

وی افزود: بازی با نخ، رنگ و پارچه سبک کاری است که در آن مشغول به کار هستم و این سبک بر روی بوم نقاشی، مقوا، چوب و سفال اجرا می شود.

هنر در خدمت معرفی ظرفیت‌های مازندران

عبادی چکان ادامه داد: تاکنون بیش از هفت "ورکشاپ هنری" را با موضوعات اربعین حسینی، مادر و نقاشی بر روی پارچه، ماهی عید و همچنین ورکشاپ های آموزشی و نقاشی بر روی پارچه را با حدود بیش از ۳۰ هنرجو برگزار کردم.

وی که تاکنون حدود ۲۵ کتاب کودک و نوجوان را تصویرسازی کرد و به چاپ رساند اظهار داشت: ۱۸ اثر با عناوین کتاب هایی چون گرافیک سال بابان، پل طلایی به دنیای هنر، هنر فرازان ثبت ملی شده است.

این هنرمند تصویر سازی ۳۰ آیه از قران کریم را مهمترین و فوق العاده ترین تجربه کاری خود ذکر کرد و گفت: در انجام این کار حس آرامش خاصی داشتم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی شرکت کردم به طوریکه در کشورهای عمان، مکزیک، هلند تاکنون آثارم به نمایش گذاشته شده است و در نمایشگاه مکزیک جزو سه نفر برتر برگزیده شدم و همچنین نمایشگاه های متعدد داخلی و انفرادی با سبک شخصی خودم که بازی با نخ و رنگ و پارچه بر روی بوم بوده است برگزار شد.

هنر در خدمت معرفی ظرفیت‌های مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha