۳ واحد گازی نیروگاه ری پس از تعمیر به مدار تولید بازگشت

شهرری - ایرنا - معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق ری اعلام کرد: تعمیرات و بازدید واحدهای گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۸، ۱۵ و ۱۶ این نیروگاه به پایان رسید و این واحدها به شبکه سراسری برق کشور پیوستند.  

هادی شعبان بلوکات روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: واحدهای گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۸، ۱۵ و ۱۶ نیروگاه ری پس از انجام تعمیرات و بازدید محفظه احتراق به شبکه سراسری برق کشور پیوستند.

وی اظهار داشت: این واحدها که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بودند، پس از انجام تعمیرات و بازدید های دوره ای دوباره به مدار تولید بازگشتند و با شبکه سراسری برق کشور پارالل شد.

شعبان بلوکات عنوان کرد، با اتمام تعمیرات پیشگیرانه این سه واحد و واحد ۸۵ مگاواتی شماره ۳۴ میتسوبیشی، ۱۷ واحد دیگر این نیروگاه تا پایان سال ۱۴۰۱ مورد بازدید و تعمیرات پیشگیرانه قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد و این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha