۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85292989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان به لحاظ سوخت دوم مصرفی،‌ استان سبز کشور است

زنجان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت:‌ سوخت دوم همه ماشین آلات صنعتی و کشاورزی در این استان گازوییل است و زنجان به این لحاظ استان ۱۰۰ درصد سبز کشور محسوب می شود.

حمید حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مازوت پست ترین و آلاینده ترین فراورده مایع نفتی است،‌ افزود:‌ توزیع مازوت در این استان تنها میان چند کارخانه آجرپزی انجام می شود و حتی ریخته گری ها و مرغداری های فعال در استان نیز از این سوخت استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه نیمه دوم هر سال با هدف تعدیل در مصرف گاز طبیعی و جلوگیری از افت فشار، بخشی از مصرف سوخت صنایع و ماشین آلات با فراورده های نفتی مایع جایگزین می شود، اظهار داشت:‌ این سوخت در زنجان گازوییل است و به همین دلیل در زمستان با وارونگی و آلودگی هوا نیز مواجه نیستیم.

حبیبی خاطرنشان کرد:‌ با وجود اینکه فراورده مازوت ارزان قیمت و تامین آن برای صنایع آسانتر است و تمایل به استفاده از این سوخت به عنوان جایگزین گاز طبیعی زیاد است با این حال از سالهای گذشته تاکنون مجوزی برای استفاده از آن در استان داده نشده و باید تمام صنایعی که سوخت اول آنها گاز طبیعی است سوخت دوم آنها گازوییل باشد.

وی تصریح کرد:‌ همه ساله به خصوص در فصل زراعت،‌ تامین سوخت ادوات کشاورزی مورد توجه قرار می گیرد که امسال با وجود افزایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در استان توزیع فراورده های سوختی برای ماشین آلات کشاورزی نیز ۲۰ درصد افزایش یافت و مشکلی در این خصوص وجود نداشت.

حبیبی خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون فرآورده های مایع نفتی در این استان از طریق پنج مخزن بنزین با ظرفیت ذخیره سازی ۳۷ میلیون لیتر، چهار مخزن نفت‌گاز با ظرفیت ۴۷ میلیون لیتر و سه مخزن نفت سفید با ظرفیت ذخیره سازی ۲۶ میلیون لیتر تامین می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha