۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85292990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باید به بهترین نحو برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش کرد

زنجان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: دانش‌آموزان تنها امانت والدین نیستند، بلکه امانت یک نسل هستند و باید به بهترین نحو برای تعلیم و تربیت آنها تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در همایش یک هزار نفری نومعلمان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، افزود: مهمترین مولفه قدرت هر کشور نیروی انسامی آن کشور است و اگر نیروی انسانی یک کشور فرهیخته باشد، مولفه‌های دیگر اقتصادی، سیاسی و صنعتی تکمیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه تاثیرگذارترین معلم در زندگی هر شخص کسی است که حلاوت گفتار او در ذهن آن فرد بماند، افزود: واژه معلم، یکی از بزرگترین و مقدسترین واژگان فرهنگ دینی ماست و مسلمانان، اهل کتاب و تمام ادیان معلم را مرجع دانایی می دانند.

خاتمی با بیان اینکه اساس خلقت بر مبنای تربیت انسان است، ادامه داد: معلم ها شان بسیار بالایی دارند چون خداوند تقدیر انسانها را بر اساس دانایی، فهمیدن و فهماندن قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به آیه "اقرا باسم ربک الذی خلق" گفت: معلم اول خداوند متعال است که این آیه را بر قلب نازنین پیامبر اسلام نازل کرد و ما نیز مفتخریم که خاتم النبیین را با صفت معلمی می شناسیم.

خاتمی با تاکید بر اینکه واژه معلم مفهومی بسیار مترقی است، اضافه کرد: نهاد تعلیم و تربیت اثرگذارترین افراد را دارد و البته انتظارات نیز از این عزیزان بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه کار معلمان محدود به یک سال و دو سال نیست و یک عمر بر رفتار انسان‌ها تاثیر می‌گذارد، افزود: تربیت و پرورش انسان‌ها بر عهده معلمان است که همین موضوع از ارزشمندی و شایستگی شغل معلمی حکایت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه انگیزه پیامبران، اندیشمندان و حکما یاد دادن و آموزش بوده است، گفت: حالاتی که در یک معلم در اثر یاد دادن ایجاد می‌شود بسیار ارزشمند است و نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری عوض کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha