مسکو: تجارت روسیه با چین و آمریکای جنوبی به سرعت در حال توسعه است

تهران-ایرنا- معاون نخست وزیر روسیه که ریاست هیئت این کشور در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک (APEC) در سانفرانسیسکو را بر عهده دارد، گفت: تجارت روسیه با چین و کشورهای آمریکای جنوبی به سرعت در حال توسعه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، الکسی اورچوک تصریح کرد: شاهدیم که تمایل به تجارت و توسعه روابط با روسیه وجود دارد. از همین رو روابط ما با کشورهای آسیایی به سرعت در حال توسعه است.

وی ادامه داد: تجارت روسیه با جمهوری خلق چین به سرعت در حال رشد است و میزان گسترش [روابط] با کشورهای آمریکای جنوبی نیز بسیار بالا است.

معاون نخست وزیر روسیه با تاکید بر اینکه «تحریم‌ها بر مردم و توسعه اقتصادی کشورهای اپک تاثیر منفی می‌گذارد»، اظهار داشت: مسکو امیدوار است که سازمان همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک علیرغم تلاش‌ها برای سیاسی کردن آن، به طور کامل یک مجمع اقتصادی باقی بماند.

اپک (APEC) انجمن تجاری و اقتصادی ۲۱ کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. نشست سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا- پاسیفیک از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۴ تا ۲۶ آبان) برگزاری می‌شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی وی پیشتر در مذاکرات ۲ جانبه در سانفرانسیسکو تاکید کردند که قصد دارند روابط میان کشورهایشان را پس از ماه‌ها تشدید تنش، تثبیت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha