۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85293062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت درصد جمعیت خلخال عضو فعال کتابخانه هستند

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85293062
هفت درصد جمعیت خلخال عضو فعال کتابخانه هستند

اردبیل - ایرنا - مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال گفت: هفت درصد از جمعیت شهرستان خلخال عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مریم محمدی روز پنجشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ دانایی در مدرسه حضرت معصومه خلخال اظهار کرد: در حالی که پیش از این کمتر از پنج درصد از جمعیت این شهرستان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی بودند با اجرای برنامه‌های تبلیغی وترویج کتاب خوانی، این آمار امسال به بیش از هفت درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر از جمعیت ۸۶ هزار نفری خلخال عضو فعال هشت باب کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی این شهرستان هستند.

منابع موجود در کتابخانه‌ها با نیازهای جامعه متناسب نیست

مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال در عین حال گفت: افزایش استفاده از فضای مجازی و گوشی‌های تلفن همراه برای مطالعه به جای کتاب، عدم تناسب منابع موجود در کتابخانه‌ها با نیاز جامعه و نامناسب بودن فضای مطالعه موجب کاهش تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته شده است.

محمدی با بیان اینکه شهروندان این شهرستان امسال ۳۶ هزار و ۹۴۱ جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی به امانت گرفتند، گفت: به منظور افزایش علاقمندی مردم به مطالعه و کتابخانه کتاب امسال 50 برنامه شاخص در شهرستان برگزار شده است.

به گفته مدیر کتابخانه های عمومی خلخال، تجلیل از شاعران و نویسندگان، برگزاری جشن کتاب، اجرای برنامه‌های کودک در روز جهانی کودک، همایش گفتمان مادرانه، ویژه برنامه محرم، اجرای مسابقه کتابخوانی، تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان کتابخوان خلخال، اجرای ویژه برنامه‌های شب یلدا و نشست نقش زنان در انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های ترویجی اجرا شده در سال جاری است.

در این مراسم که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی و با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش خلخال برگزار شد، برنامه های متنوعی اجرا و با اهدای هدایا و لوح سپاس از کتابخوانان برتر دبیرستان حضرت معصومه(س) خلخال تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha