۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85293068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز: شهدای شاخص فارس به شکل ویژه مطرح شوند

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: برخی از شهدای شاخص استان را باید به شکل ویژه در سطح ملی مطرح کنیم و اگر این اقدام را نکنیم زمان را از دست داده‌ایم.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام، روز پنجشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره امیران، سرداران و یک هزار و ۵۰۰ شهید استان فارس در شیراز افزود: شهدای شاخص استان فارس مظلومیتی دارند و ما آنگونه که باید آنها را در سطح ملی معرفی نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما باید برنامه‌هایی را تعریف و به طور ویژه روی آن کار کنیم و از ظرفیت کنگره امیران و سرداران نیز استفاده شود تا کار ملی آغاز شود.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: استان فارس از استان‌های اول در دوران جنگ بود اما در زمینه مطرح کردن شهدای شاخص در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار عقب هستیم که باید به شکل ملی کار کنیم و یاد شهدای استان را در سطح ملی زنده کنیم.

آیت الله دژکام گفت: یکی از شهدای شاخص ملی استان فارس شهید دستغیب است که بیستم آذرماه چهل و دومین سالگرد شهادت این شهید است که این یک ظرفیت و فرصت محسوب می شود.

وی اظهار کرد: انتظار است که امسال بزرگداشت این شهید بزرگوار به شکل ویژه برگزار شود چرا که هم از شهدای روحانیت و هم شهید شاخص استان است.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اخیرا در جلسه‌ای فرمودند: ‘شهدا متعلق به همه هستند و محدود به قشر و گروه خاصی نشود’، که باید از این موضوع بتوانیم به شکل مطلوب در جهت پیشبرد آرمان های انقلابی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در استانی به پهناوری فارس با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت اگر بخواهیم به یاد شهدا باشیم باید هم از نظر کمی و هم کیفی برنامه های مطلوبی را پیش بینی و عملیاتی کنیم.

آیت الله دژکام افزود: کمیته‌ها باید برنامه های مصوب خود در خصوص کنگره امیران و سرداران را در بازه زمانی مشخصی ارائه کنند و پس از آن به سراغ کیفی سازی برنامه ها برویم و هر کمیته هم بداند که چه کارهایی باید انجام دهد و راستی آزمایی شود و بررسی کنیم تا نتیجه مشخص شود.

وی گفت: همچنین اهل هنر و هنرمندان نیز پای کار آورده شوند تا احساس کنند آنها نیز در ادامه مسیر شهدا وظیفه خود را انجام می‌دهند.

امام جمعه شیراز: شهدای شاخص فارس به شکل ویژه مطرح شوند

تقویت حمایت‌های مادی و پزشکی از مردم غزه
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار مشارکت مردم در ارائه کمک های مادی و پزشکی به مردم غزه شد و گفت: وقتی بحث کمک می شود گاهی احساس می شود که باید کار نظامی کنیم، کار نظامی اگر لازم باشد می شود و تشخیص دهنده این وظیفه فرمانده کل قوا هستند و ما مطیع امر رهبر ایشان هستیم اما کمک احساس همدردی با انسان هایی است که آنجا رنج می‌برند.

آیت الله دژکام افزود: اگر هم کیش و هم دین ما هم نبودند و در راستای آرمان های ما نیز نمی جنگیدند وقتی این اتفاقات را می دیدیم باز هم ناراحت می شدیم.

وی ادامه داد: در جنگ ویتنام، ویتنامی ها هم کیش ما نبودند و حتی از نظر اعتقادی شاید مقابل اعتقادات دینی ما قرار داشتند اما در جنگ با آمریکا زیر ظلم شدیدی بودند و همدردی می کردیم و امروز نیز در غزه همین است و این حس انسانی را باید تقویت کنیم و آنچه از نظر مالی و پزشکی می شود مردم کمک دهند و در این کار انسانی مشارکت مردم را بیشتر کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha