۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85293111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مادر ارومیه‌ای به عشق حضرت زهرا (س) از قصاص قاتل فرزندش گذشت

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مادر یکی از اولیای دم با شنیدن نام حضرت فاطمه زهرا (س) در لحظه اجرای حکم، طناب دار را از گردن قاتل فرزندش باز کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در این خصوص اظهار کرد: زیباترین نمود انسانیت و ایمان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) زمانی جلوه کرد که هنگام اجرای حکم یکی از این محکومان، مادر مقتول با شنیدن نام حضرت فاطمه زهرا (س) از حق خود گذشت کرد و خودش طناب دار را از گردن قاتل باز کرد و حیاتی دوباره به او بخشید

وی اضافه کرد: در این پرونده سه محکوم به قصاص نفس با هویت های «ف- ا»، «ح – ا» و «ش-ع» وجود داشت که حکم محکومیت به قصاص نفس آنها صادر و به تایید دیوان عالی کشور رسیده و قطعی شده بود و قرار بود سحرگاه امروز، پنجشنبه در زندان ارومیه به دار مجازات آویخته شوند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در صورتی که همه شرایط برای اجرای حکم این سه نفر در سحرگاه امروز مهیا بود، با مداخله مدیران قضایی و زندان، شوراهای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش و مددکاری زندان، اولیای دم پای چوبه دار، به این افراد فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

عتباتی گفت: این مورد، نوزدهمین، بیستمین و بیست و یکمین سازش قصاص نفسی است که در آذربایجان غربی، با تلاش فعالان عرصه صلح و سازش و نیک سیرتی اولیای دم رقم می خورد.

وی اظهار امیدواری کرد که این روند ادامه داشته و تا پایان سال نیز شاهد گذشت های بیشتری در تمامی دعاوی در آذربایجان غربی باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha