معاندین از ثبات بازار ارز ایران عصبانی هستند/ حفظ ثبات و آرامش با دستِ باز بانک مرکزی

ایرنا- تهران- نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: معاندین از ثبات ایجادشده در بازار ارز ایران عصبانی هستند و این عصبانیت خود را در فضاسازی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهند.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، رمضان علی سنگ دوینی با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای در بازار ارز، اظهار داشت: دلالان و سودجویان سعی می‌کنند با فضاسازی و خبرهای مخرب باعث ناآرامی و نابسامانی بازار ارز شوند.

وی افزود: واقعیت این است که بازار ارز کشور ما در ماه‌های گذشته آرامش و ثبات را پشت سر گذاشته و این فضاسازی‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که معاندین از این ثبات در بازار ارز عصبانی هستند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه و گشایش‌های اقتصادی در سایه این توسعه روابط، باعث شده شاهد روند بهتری در مبادلات بانکی و آزادسازی دارایی‌هایمان از کشورهای مختلف باشیم.

سنگ دوینی تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم در همین راستا آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود که به حساب بانک‌های ایرانی نزد دو بانک قطری واریز شد.

وی ادامه داد: آزادسازی ۶ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و همین طور دسترسی به منابع کشورمان در عراق باعث افزایش پشتوانه پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز کشور می‌شود.

سنگ دوینی گفت: با این اتفاقات، دست بانک مرکزی نیز بازتر شده و به نحو بهتری می‌تواند بازار ارز را مدیریت کرده و ثبات و آرامش آن را حفظ کند.

وی در پایان اظهار داشت: امید است در سایه گسترش روابط و تعاملات و در ادامه موفقیت‌های اقتصادی، دارایی‌های کشورمان در دیگر کشورها نیز آزاد شده و به اقتصاد وارد شود تا شاهد ادامه روند ثبات و آرامش در بازار ارز باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha