۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85293359
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقصد عمده خرمای صادراتی استان بوشهر کشورهای آسیایی است

بوشهر-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: از مجموع ۳۰ هزار تن خرمای صادراتی استان بوشهر عمده آن به کشورهای مختلفی کشور حوزه خلیج‌فارس، آسیای شرقی، پاکستان و اوراسیا صادر می‌شود.

"خورشید گزدرازی" روز پنجشنبه در حاشیه همایش بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل و تنوع فوق‌العاده از تولید محصول سومین تولید کننده خرما در کشور است.

وی افزود: ظرفیت تولید خرمای استان بوشهر سالانه ۱۷۰ هزار تن است که این میزان تولید ظرفیت بسیار خوبی برای ارزآوری در شرایط تحریمی است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر تصریح کرد: با توجه به مزیت‌های این محصول در استان بوشهر و ظرفیت کم نظیر آن در ایجاد اشتغال، ارزآوری و تأمین امنیت غذایی و به تبع آن امنیت اجتماعی ضروری است توجه ویژه‌ای به این محصول استراتژیک شود.

گزدرازی ادامه داد: در این زمینه باید مدیران و مسئولان ذیربط اهتمام مضاعف در ساماندهی تولید، عرضه و صادرات این محصول داشته و رفع مشکلات و سختی‌های پیش‌روی کشاورزان و تسهیل تجارت و صادرات آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: اجرای استانداردهای جهانی در تولید خرما، اصلاح و نوسازی نخیلات استان بوشهر، اصلاح سیستم آبیاری در پیشرفت اقتصادی باغداری، توسعه صنایع جانبی و فرآوری خرما با هدف ایجاد ارزش افزوده در این محصول باید به طور ویژه دنبال شود.

گزدرازی تاکید کرد: اصلاح قوانین و مقررات ناکارآمد به‌ ویژه موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات به‌ عنوان یکی از چالش‌های عمده در روند توسعه صادرات خرما است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی یادآور شد: توسعه صادرات خرما و محصولات فرآوری آن از برنامه‌های شاخص استان بوشهر است که برپایی نمایشگاه، جشنواره و میز ملی خرما در استان بوشهر به همین منظور محقق شده است.

گزدرازی عنوان کرد: انتظار می رود با اجرایی شدن مصوبه‌های میز ملی و همایش بین المللی خرما شاهد رونق بیش از پیش بازار فروش خرمای کشور و بویژه استان بوشهر باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha