درخواست بیش از هفت هزار سبزواری متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شد

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: شهرستان سبزوار دارای پنج سایت نهضت ملی مسکن است که تاکنون هفت هزار و ۵۸۵ متقاضی برای این طرح تایید نهایی شده‌اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، جواد خدایی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه نهضت ملی استان در محل استانداری خراسان رضوی، افزود: تاکنون ۲۳ هزار و ۷۷۴ نفر در سبزوار متقاضی نهضت ملی مسکن شده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به آماده سازی زیر ساخت سایت ۱۱۴ هکتاری و ۲۱ هکتاری سبزوار با حدود پنج هزار و ۲۱۴ واحد مسکونی، امکان اجرای فونداسیون مهیا شده است و متقاضیان باید در اسرع وقت نسبت به اجرای فونداسیون اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بخش روستایی سبزوار را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان پیشگام دانست و ابراز امیدواری کرد که با کوشش دوچندان بتوان تا پایان سال برنامه این شهرستان را در طرح نهضت ملی مسکن محقق کرد و متولیان شهرستان بتوانند در ادامه مسیر بر بخش‌های حمایتی، خودمالک و بافت فرسوده تمرکز کنند.

خدایی گفت: با توجه به آمار بالای بافت فرسوده در سبزوار، اطلاع رسانی به وسیله حلقه‌های میانی و ارتباط چهره به چهره موجب جهش حوزه مسکن در این شهرستان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست اقدام‌های این اداره در بخش‌های حمایتی، خودمالک، جوانی جمعیت، بازآفرینی شهری و روستایی شهرستان سبزوار را تشریح کرد.

وحید داعی اظهار کرد: طرح جوانی جمعیت در شهرستان سبزوار نیز یک‌هزار و ۳۸۳ متقاضی مسکن داشت که از این شمار، یک‌هزار و ۷۴ نفر تایید نهایی شدند و تاکنون به ۱۹۱ متقاضی زمین واگذار شده است.

برای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در ۶۹ شهر استان خراسان رضوی زمین تأمین شده است، در ۲۱ شهر در مراحل نهایی و ۶ شهر تا پایان مرداد جاری تعیین تکلیف و اقدامات لازم برای طراحی و سیر مراحل قانونی جهت واگذاری زمین های تامین شده به متقاضیان در حال انجام است.

افزون بر ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خراسان رضوی در حال پرداخت به متقاضیان دارای شرایط است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha