جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول ظرفیت بین المللی شدن دارد 

دزفول- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با قدردانی از هنرمندانی که در برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول تلاش کردند، گفت: این جشنواره تئاتر، ظرفیت بین المللی شدن دارد.

به گزارش ایرنا، مجید منادی روز جمعه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در سالن آیت الله قاضی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: دست اندرکاران این جشنواره با انگیزه، تعهد و دلسوزی در پی برگزاری این جشنواره ملی بودند و تلاش شبانه روزی آنها باعث شد آنچه در خور این جشنواره ملی است، محقق شود.
وی ادامه داد: امروز پانزدهمین دوره جشنواره برگزار شد که امید است تلاش شود این جشنواره با قوت بیشتری تداوم یابد و با ورود به فصل جدیدی از فعالیت سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی همت، انگیزه و علاقه لازم وجود دارد، گفت: باید در گام نخست از کشورهای همسایه دعوت شود و در گام‌های بعدی با حضور دیگر کشورها این جشنواره برگزار شود .

جنایات غزه با زبان کودکانه برای آنها اطلاع‌رسانی شوند
منادی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که برای کودکان جشنواره برگزار می‌کنیم ولی در گوشه‌ای دیگر از کره خاکی کودکان هر روز پرپر می‌شوند.
وی مقاومت مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: نمی‌توان کودکان را از شرایط روز دنیا بی‌اطلاع نگه داشت؛ باید با زبان کودکی مسائل را به آنها مطرح کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری امروز یک چالش جدی دارند که این جشنواره تا حدی توانست این چالش را برطرف کند؛ باید دید مخاطب و اثرگذاری برنامه‌های هنری در برنامه‌های فرهنگی و هنری چه میزان بوده است.

وی با تاکید بر لزوم مخاطب پسند و اثرگذار بودن برنامه‌های فرهنگی هنری افزود: لازم است برای تحقق این هدف راهکارهای عملی ارائه شود تا مرجعیت فکری و هنری بتواند تغذیه خوبی برای مردم باشد.
منادی اظهارکرد: البته از شرایط مالی دستگاه های اجرایی آگاه هستیم ولی امیدواریم با وجود مشکلات موجود برنامه‌های فرهنگی و هنری تداوم یابند.

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول از ۲۲ آبان‌ماه در بوستان دولت دزفول آغاز و صبح امروز جمعه به کار خود پایان داد.

۱۳۱ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول ارسال شد.

هشت اثر هنرمندان استان‌های همدان، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان برتر شدند که ۲ اثر از این تعداد مربوط به هنرمندان دزفول بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha