معاون استاندار خوزستان: محتوای تئاتر کودک مطابق فرهنگ و اعتقادات دینی باشد

دزفول-ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بر ضرورت توجه به محتوای تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: محتوای تئاتر کودک باید مطابق با فرهنگ و اعتقادی ما باشد تا بتوانیم نسلی خوب تربیت کنیم.

به گزارش ایرنا، عبدالله افرازه شهاوند روز جمعه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سالن آیت الله قاضی دانشگاه جندی شاپور دزفول از افرادی که زمینه را برای تعلیم و تربیت بیشتر کودکان و ارایه هنر تئاتر فراهم کردند قدردانی کرد.
وی با اشاره به وضعیت غزه افزود: بیش‌از پنج هزار کودک طی ۲ ماه اخیر در غزه جان خود را از دست دادند و جسم پاک یکهزار و ۷۰۰ کودک نیز زیر آوار مانده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با آرزوی بازگشت نشاط بین کودکان غزه گفت: ملت‌ها در جریان جنایات رژیم صهیونیستی بیدارند که امیدواریم دولت‌ها نیز بیدار شوند و این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود.
شهاوند درخصوص برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول بیان کرد: این جشنواره تئاتر به دلیل تاثیرگذاری و نقشی که ایفا می‌کند، یکی از جشنواره‌های ارزشمند است.
وی از کودکان و نوجوانان به عنوان نسل بنیادین و جامعه ساز کشور یاد کرد و افزود: اگر بتوانیم در حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی براساس اعتقادات دینی با هنر تئاتر گام برداریم، می‌توانیم قشر فرهیخته‌ای تربیت کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه لازمه تاثیرگذاری و فرهنگ سازی ارائه اثری ماندگار است، گفت: تاثیر شیوه‌های هنری در حوزه تعلیم و تربیت در کودکان در بین سایر اقشار بیشتر است و تاثیر بسزایی در زندگی فردی و تعاملات اجتماعی آنها دارد و موجب اعتماد به نفس آنها می‌شود.
وی نمایشنامه نویسی را از ارکان مهم تئاتر کودک دانست و افزود: نباید فرصت‌ها را با محتوای منفی از دست بدهیم از این رو نمایشنامه نویسان باید در این خصوص توجه لازم را داشته باشند.
شهاوند به نمایشنامه نویسان توصیه کرد در پرورش هنری مراقب محتوای منفی باشند تا آنچه مطابق با فرهنگ بومی و اعتقادی ما نیست به کودکان و نوجوان تزریق نشود.
وی اضافه کرد: شخصیت‌هایی که در تئاتر مطرح می‌شوند باید متناسب با شخصیت‌های معاصر باشند ضمن اینکه سوژه‌های تخیلی که به آنها پرداخته می‌شود نیز متناسب با شخصیت‌های فرهنگی و تاریخی باشد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: متاسفانه در غنی سازی اوقات فراغت در کودکستان‌ها و فیلمسازی صرفا نگاه سرگرمی وجود دارد در حالی که باید متناسب با ذهن و شخصیت کودکان باشد تا بتوانیم نسل بنیادین و جامعه ساز را به خوبی تربیت کنیم.

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان دزفول از ۲۲ آبان‌ماه در بوستان دولت دزفول آغاز و صبح امروز جمعه به کار خود پایان داد.

۱۳۱ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول ارسال شد.

هشت اثر هنرمندان استان‌های همدان، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان برتر شدند که ۲ اثر از این تعداد مربوط به هنرمندان دزفول بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha