افزایش تجارت و اجرای پروژه‌های مشترک بین ایران و ترکمنستان

عشق‌آباد- ایرنا- رئیس جمهور ترکمنستان بر افزایش تجارت دوجانبه، ایجاد قالب‌های جدید تعامل و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های مشترک با ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به عشق‌آباد، سردار بردی‌محمداف با ارسال پیامی به شرکت‌کنندگان نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه»، به چشم‌اندازهایی که در مشارکت با ایران، به‌ویژه در حوزه تعامل در خط ریلی «قزاقستان- ترکمنستان- ایران» باز می‌شود، اشاره کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان، پروژه‌های اقتصادی ترکمنستان و ایران را از جمله طرح‌هایی برشمرد که در حاشیه کمیسیون مشترک آتی تجاری ارائه خواهد شد، و نقش آنها را در تقویت روابط بین دو کشور مهم ارزیابی کرد.

سردار بردی‌محمداف در این پیام تاکید کرد: برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و ایران در عشق آباد نقش مهمی در افزایش همکاری های آتی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شکی نیست که مذاکرات و توافقات آتی، پیش نیازی برای تقویت و گسترش همکاری بین تجار دو کشور همسایه در زمینه‌های جدید و همچنین اجرای بعدی پروژه‌های مورد علاقه دو طرف خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی "ایران پروژه" امروز جمعه ۲۶ آبان در محل اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان افتتاح و تا روز یکشنبه ۲۸ آبان ادامه خواهد داشت.

همچنین هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رشید مردوف معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان عصر امروز (جمعه) و فردا (شنبه) با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشورما در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

مقرر است تا در حاشیه برگزاری این کمیسیون، همایش مشترک تجاری بازرگانان و بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha