محورهای خطبه نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- تبیین جایگاه بسیج در ایجاد اقتدار ملی، بزرگداشت روز پرستار، ضرورت مشارکت حداکثری در انتخاب، مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ساخت شهرک خرما ، وقوع هولوکاست واقعی در نوار غزه، دعوت از مردم برای حضور در تجمع روز شنبه و محکومیت جنایت اشغالگر قدس بخشی از محورهای خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای مراکز شهرستان‌‍‌‎های استان بوشهر است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ساخت شهرک خرما در بوشهر مشارکت می‌کند

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساخت شهرک خرمایی این استان مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: از ۶ سال پیش درخواست شهرک خرما مطرح شد تا خرما دارای ساختار ویژه، رشد تولید و همچنین صنایع میان دستی آنان توسعه یابد.

وی افزود: خرما محصولی استراتژیک و دارای ارزش بازرگانی فوق العاده است و استان بوشهر نیز یکی از چهار استان برتر تولید کننده این محصول در کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: مشکلات زیادی برای فعالان حوزه خرما وجود دارد که در این رابطه باید مدیریتی جهادی و دانش بنیان ایجاد شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: امید است با ساخت شهرک خرما در استان بوشهر، بازرگانی و بازاریابی خوب و بین المللی داشته باشیم تا موانعی فراروی نخلداران و بازرگانان این حوزه نباشد.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وظیفه آحاد جامعه و مسئولان زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات پرشور اسفندماه است چراکه یکی از ابعاد مهم این رویداد محاسبه آماری مشارکت مردم در ساختار حاکمیتی است.

صفایی بوشهری ادامه داد: هر چند مشارکت بیشتر باشد یعنی مردم نسبت به نظام، آینده خود و حضور حساس در عرصه‌های مختلف کشور نگاهی جدی و فعال دارند.

وی افزود: اکنون دشمن تلاش دارد تا حضور مردم را در صحنه‌های سرنوشت ساز کاهش دهد و برای انتخابات پیش رو نیز با تمام توان وارد گود شده است که بر همین اساس مسئولان و شورای نگهبان باید اهتمام جدی در مقوله انتخابات داشته باشند.

صفایی بوشهری اظهار کرد: دشمن نیز باید بداند که مردم با حضوری گسترده در عرصه انتخابات آنان را ناکام خواهند گذاشت.

وی همچنین با محکومیت ادامه حمله‌های جنایت‌بار رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه اظهار کرد: ماهیت رژیم صهیونیستی پیش از این نیز برای روشن ضمیران افشا شده بود و این جنایت‌های اخیر آنان در تاریخ بی سابقه بوده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: برخی از کشورهای اسلامی نیز سکوت و یا تنها با زبان حمایت کردند که باید بدانند حمایت از فلسطین میزان ارزش ملت‌ها است و کسی که حمایت نکند دارای ارزش نخواهد بود.

وی همچنین با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: وی شخصیتی است که در بیت آسمانی حضرت فاطمه زهرا (س) پرورش یافته و قیام سید اشهدا (ع) را به بهترین شکل ممکن جاودانه کرده است.

صفایی بوشهری افزود: پرستاران ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس، ایام کرونایی و سایر عرصه‌ها دلسوزانه پای کار بودند که مسئولان باید برای حل مشکلات معیشتی و مسکن آنان اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین از پرستاران نوار غزه و جان فشانی‌های آنان در جریان حمله‌های فجیع رژیم اشغالگر قدس قدردانی کرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین با گرامیداشت ۲۹ آبان ماه روز کودک عنوان کرد: دوره کودکی آغاز مهندسی شخصیت یک انسان است که مسئولان باید حریم کودکان را پاس داشته و آن در مسیر علم، تقوا، دانش و رشد فرهنگی قرار دهند.

تفکر بسیجی موجب اقتدار نظام شده است

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: تفکر بسیجی در بین اقشار مختلف مردم و مسؤولان وجود دارد که همین امر سبب اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حجت‌الاسلام حسن مصلح" در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: بسیج با نگاه بنیان‌گذار کبیر انقلاب به منظور حفظ انقلاب نوپا تا رساندن این امانت به منجی عالم بشریت در نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

وی بیان کرد: امروزه تفکر بسیجی در تمام جامعه و در بین اقشار مختلف مردم و مسئولان وجود دارد که همین امر سبب اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

امام جمعه برازجان یادآورشد: این نهاد ارزشمند مردمی در تمامی افتخارات نظام جمهوری اسلامی سهیم بوده و بسیجیان در همه عرصه‌های علمی و فکری همواره الگو و پیش‌گام بودند.

مصلح ادامه داد: بسیج، پیشرو در خدمت و امید آفرینی در جامعه است به طوری که هر جا کشور نیاز به تفکر و پشتکار بسیج داشت، بسیج با تمام نیرو قبل از همه در صحنه‌ها حاضر بوده و برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم تلاش کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با دعوت از مردم برای تجمع حمایت از کودکان مظلوم غزه و فلسطین اظهار کرد: از ملت شریف ایران اسلامی به‌ویژه در شهرستان دشتستان دعوت می‌شود تا در حمایت از زنان، کودکان و مردم مظلوم فلسطین، همگام با همه آزادگان و وجدان‌های آگاه جهان در صحنه حضور یابند.

مصلح همچنین با گرامیداشت روز پرستار افزود: سالروز میلاد بانوی مهربانی را به خاطر تمام آن محنت ها و زحمت‌ها در راه پرستاری و پاسداری از اسلام، روز پرستار نامیده‌اند که سرمشق این سفیدبالان فرشته گون (پرستاران)، به حق شیرزن حسینی اسلام، زینب کبری است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران، این حرفه را به عنوان علم و هنر تلقی می‌کنند گفت: پرستاران ایران اسلامی به راستی همیشه در برهه‌های سخت و حساس، پشتیبان و آرامش بخش جامعه بوده‌اند و حرفه سخت و حساسشان آنها را همیشه شایسته بهترین‌ها کرده است امید که شاهد ارج نهادن هرچه بیشتر به این نخبگان دلسوز باشیم.

افزایش اقتدار ملی نیاز به مشارکت حداکثری در انتخابات دارد

امام جمعه خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات علاوه بر تقویت پایه‌های مقبولیت و مشروعیت نظام، منجر به افزایش اقتدار ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حجت‌الاسلام علی زاهددوست" در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: کمتر از چهار ماه که تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده نشانه‌های مناسبی از شور انتخاباتی در فضای اجتماعی مشاهده می‌شود.

زاهددوست بیان کرد: در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور، باید رفتارهای «مشارکت‌آفرین» محسوس و چشم گیر باشد و از هرگونه رفتار «مشارکت‌سوز» یا «ضد مشارکت» به طور جد اجتناب شود.

امام جمعه خورموج گفت: هر رفتار و رویکردی که نرخ مشارکت واقعی شهروندان در انتخابات را بالا ببرد رفتاری در مسیر تقویت مشروعیت و مقبولیت و اقتدار ملی است.

مصلح ادامه داد: یکی از ارکان اصلی در افزایش مشارکت عمومی، تامین عنصر رقابت است لذا باید با دقت و قاطعیت از یکسو و وسعت نظر از سوی دیگر زمینه رقابتی‌تر شدن انتخابات فراهم گردد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی در نبردهای طولانی گفت: درگیری ارتش صهیونیستی با حماس و مقاومت در سال‌های اخیر کوتاه مدت بوده و در نهایت هم به‌دلیل قدرت مقاومت، صهیونیست‌ها با تن دادن به شروط مقاومت، مجبور به آتش‌بس می‌شدند.

زاهددوست اضافه کرد: امروز هم که حدود ۴۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد و تلفات اسرائیل با همه جنگ‌های آنان در هفتاد سال گذشته برابری می‌کند و در ادامه جنگ، تلفات آنها به مراتب گسترده‌تر خواهد بود.

بسیج تنها مسیر نجات از شر استکبار جهانی است

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: تفکر بسیج که متشکل از توحید محوری ، ولایت پذیری و روحیه جهادی است تنها مسیر هدایت و نجات از شر استکبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده "در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: به فرموده حضرت امام بسیج مصداق کاملی از ایثار ،خلوص ، فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام است.

وی بیان کرد: تفاوت حرکت و انقلاب حضرت امام با همه حرکت‌ها در طول تاریخ در این نکته بود که کسانی که در کنار حضرت امام بودند روحیه بسیجی و جهادی در راه خدا ویژگی اصلی اینها بود.

امام جمعه اهرم با بزرگداشت ولادت حضرت زینب (س) افزود: به برکت وجود این بانوی مجاهد سالروز تولدش به عنوان روز پرستار نامگذاری شده و باید از این فرصت تکریم تلاش‌های شبانه روزی پرستاران استفاده شود.

امام جمعه اهرم همچنین با محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها یادآورشد: بمباران بیمارستان و قتل عام کودکان و زنان در نوار غزه نشانه فروپاشی انسانیت و ناتوانی رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی ادامه داد: بعد از اجلاس سران کشورهای عربی در عربستان، نتانیاهو گفت که اگر می‌خواهید بر کرسی قدرت باقی بمانید، ساکت باشید و به دنبال آن سکوت خفت بار همچنان ادامه دارد.

پهلوزاده گفت: امروز هولوکاست واقعی در غزه شکل گرفته و این منطقه معرکه مرگ انسانیت و مرگ شرافت است.

انتخابات تبلور اقتدار ملی است

امام جمعه موقت گناوه گفت: مشارکت بالا در انتخابات علاوه بر مقبولیت و مشروعیت پایه نظام، شاخصی برای افزایش اقتدار ملی است.

"حجت الاسلام علی عابدی "در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: هر رویکردی که نرخ مشارکت واقعی شهروندان را در انتخابات بالا ببرد، رفتاری در مسیر تقویت،مشروعیت و مقبولیت اقتدار ملی است.

وی گفت: اولین تصویری که دورنمای یک انتخابات پرشور را در ذهن مردم ترسیم می کند، تعداد داوطلبان بوده که برای رقابت ثبت نام می کنند و دراین دوره نسبت به دیگر ادوار انتخابات بالاترین داوطلب را به خود تعلق داده است.

وی افزود: رکن اصلی در افزایش مشارکت عمومی، تامین عنصر رقابت است که از یک سو با دقت و قاطعیت و از سوی دیگر وسعت نظر ازسوی دیگر زمینه آن فراهم شود.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، گفت: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی از برکات و الطاف خداوند است که بر ملت ارزانی شده است.

عابدی افزود: نیروی مقاومت بسیج، نماد نهضت عمومی فراگیر ملی، نظم و انضباط و جهت گیری درست در امر تعلیم و تربیت است.

وی یادآورشد: بسیج از بدو تاسیس تاکنون در همه عرصه ها حضوری چشمگیر و به خوبی از دستاوردهای نظام و انقلاب جانانه دفاع و حمایت کرده است.

امام جمعه موقت گناوه با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: پرستاری یکی از دستورات مهم سلوک توحیدی را به عمل می آورد و ارزش بسیار والایی داشته و مایه امنیت خاطر جامعه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha