۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸
کد خبر: 85293969
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دیدار چهره به چهره مقامات قضایی فارس با  زندانیان+فیلم

شیراز-ایرنا-جمعی از مقامات قضایی و ۳۰ نفر از قضات فارس با حضور در زندان عادل آباد شیراز با بیش از ۵٠٠ نفر از زندانیان از نزدیک دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز روز جمعه در حاشیه دیدار مدیران دستگاه قضایی فارس با زندانیان به خبرنگاران گفت: این نوع رسیدگی در راستای سند تحول قضایی انجام می پذیرد.

اشرافی افزود :در این دیدار مسوولان قضایی ضمن شنیدن درخواست‌های زندانیان جهت رسیدگی به مشکلات و فراهم کردن زمینه آزادی برخی از آنان، این موضوع را بررسی و ارزیابی کردند.

وی نظارت بر امور زندانیان را از وظایف اصلی دستگاه قضایی دانست و افزود: ما نیز تلاش کردیم که اجرای احکام حقوقی، محاکم حقوقی، دادگاه های خانواده، دادگاه های انقلاب، از نزدیک زندانیان را ببینند و درخواست‌های آنان را بشوند.

قاضی اشرافی افزود: نتیجه در دو حوزه مشاهده می شود ، یکی آن مواردی است که بر اساس درخواستهای شنیدن شده، دستور رسیدگی و رفع مشکل صادر و پیگیری خواهد شد.

قاضی محمودی، رییس دادگاه های کیفری فارس هم در حاشیه این جلسه گفت: یکی از آثار مثبتی که این دیدارها دارد این است که زندانی یک ارتباط تؤام با عطوفت و مهر را با مرجع قضایی ، در تعامل با خودش حس می‌کند، و مرجع قضایی نیز به زندانی این موضوع را منتقل می‌کند که پس از آنکه فرد به سبب جرم به زندان محکوم شده دستگاه قضایی همچنان مسایل و مشکلات این قشر را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: قطعا در صورت مشاهده آثار ندامت از جرم در مجرمین موجبات بازگشت سعادتمندانه فرد به جامعه فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام خورشیدی رئیس مجتمع قضایی خانواده شیراز نیز در این دیدار و رسیدگی قضایی گفت: توصیه ما به قضات این است که شرایط اقتصادی روز جامعه را لحاظ کنند، میزان اقساط را کمتر زمان تودیع آن را بیشتر و در قبول اعسار زندانیان معذور توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان در حوزه مهریه و نفقه باشیم.

دیدار چهره به چهره مقامات قضایی فارس با  زندانیان+فیلم

قاضی سخنور رئیس شعبه ۱۱۸ دادگاه کیفری ۲ شیراز هم در این نشست رسیدگی قضایی گفت: دیدار با زندانیان از نزدیک و اطلاع از مشکلات شخص زندانی، خانواده اش و وضعیت اجتماعی وی، موجب می‌شود که هرگونه مساعدتی که لازم باشد برای زندانی اعمال شود.

روح الله رضایی دانا مدیر زندان مرکزی شیراز هم در حاشیه این جلسه دیدار و رسیدگی قضایی به خبرنگاران گفت: در راستای پیگیری مشکلات پرونده ای زندانیان و کنترل و کاهش جمعیت کیفری و بواسطه برنامه‌ریزی معمول فی مابین مدیرکل زندان‌ها و رئیس کل دادگستری استان، شاهد حضور مستمر مراجع قضایی و قضات در زندان‌ها و دیدارهای چهره به چهره با زندانیان هستیم.

رضایی دانا تصریح کرد: در همین راستا امروز شاهد حضور مقامات قضایی و قضات دادگاه‌های عمومی انقلاب شیراز در زندان هستیم و امیدواریم که با این اقدامات گوشه‌ای از مشکلات و گرفتاری‌های زندانیان واجد شرایط از این طریق مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که پیگیری دستورات مراجع قضایی در خصوص زندانیان در مجلس توسط مددکاران کارشناسان قضایی زندان دنبال می‌شود گفت: بصورت خاص یک نفر از مددکاران مجرب مسوول پیگیری‌ دستورات مقامات قضایی در بازدیدهای معمول از زندان‌ها است که با پیگیری وی و مساعدت مراجع قضایی شاهد نتیجه بخشی در روند اعطای تسهیلات به افراد واجد شرایط باشیم.

مدیر زندان عادل آباد شیراز در خاتمه با تقدیر از حضور موثر و مستمر مراجع قضایی در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان افزود: در این برنامه شاهد حضور بیش از ۳۰ نفر از مراجع قضایی و دیدار چهره به چهره حدود ۵۵۰ نفر از زندانیان متقاضی با آنان بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha