به گزارش ایرنا، محسن هرمزی عصر جمعه اظهار کرد: علاوه بر تولید واگنهای پیشرفته شرق آسیا قراردادی نیز برای انتقال آخرین تکنولوژی بوژی قطار مترو امضا کردیم که مقرر شد این فناوری را با هزینه پایین در اختیار ما قرار دهند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در این دوره مدیریت شهری معادل ۶ دوره گذشته واگن وارد تهران میشود، جزییات جدیدی از سفر اخیر شهردار تهران به چین را تشریح کرد.
وی افزود: در این سفر، توانستیم قرارداد مهم خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو را بعد از ۶ سال وقفه به سرانجام برسانیم و تعداد واگنهای موضوع قرارداد را نیز به ۷۹۱ دستگاه افزایش دهیم.
هرمزی تاکید کرد: طبق قرارداد، اولین رام قطار بعد از ۲۳ ماه باید به ایران تحویل داده میشد اما با مذاکرات و پیگیریهایی که انجام دادیم، توافق شد اولین قطار را ۱۲ ماه بعد به ما تحویل بدهند.
وی ادامه داد: از سهم ۲ هزار واگن تعیین تکلیف شده از سوی دولت، یک هزار و ۵۰ واگن سهم تهران است که قرارداد ساخت ۶۳۰ دستگاه را با ۲۵ درصد افزایش به ۷۹۱ دستگاه رساندیم.
هرمزی یادآور شد: برای ۶۳۰ دستگاه، ال سی باز کردهایم و برای ۱۶۱ دستگاه باقیمانده، خط اعتباری داریم اما ال سی جداگانه باید باز کنیم و انتظار داریم دولت در این زمینه نیز همچون گذشته کمک کند تا بتوانیم همه ۷۹۱ دستگاه واگن را در زمان مقرر تحویل بگیریم.
وی اظهار کرد: علاوه بر واگنهایی که از چین تحویل میگیریم، پیگیر واگن ملی هم هستیم و قرار است ۱۱۳ دستگاه واگن ملی تولید کنیم.
هرمزی گفت: ساخت واگن ملی را به مرحله نهایی رسانده و تستهای آخر آن را نیز انجام دادهایم و یک شرکت اروپایی که در تست واگن در دنیا شهرت دارد، تست نهایی را انجام داده و تأییدیه لازم را صادر نموده است.
وی اضافه کرد: با احتساب ۱۱۳ دستگاه واگن ملی و ۷۹۱ دستگاه واگن که با چین قرارداد بستهایم، در مجموع ۹۰۴ دستگاه واگن را تعیین تکلیف کردهایم.
وی با اشاره به اینکه برای ۲۵۹ دستگاه واگن باقیمانده از سهم هزار و ۵۰ دستگاه واگن نیز با دو شرکت چینی تفاهمنامه امضا کردیم و امیدواریم دولت برای انعقاد قرارداد این ۲۵۹ واگن نیز حمایت کند، افزود: اگر این قرارداد هم نهایی شود، مجموع واگنها به یک هزار و ۱۶۳ دستگاه خواهد رسید این در حالیست که از ابتدای خدمترسانی مترو در اسفند ۱۳۷۷ تاکنون، یک هزار و ۱۶۹ دستگاه واگن داشتهایم و صرفا در دوره ششم مدیریت شهری تقریبا معادل این تعداد یعنی یک هزار و ۱۶۳ دستگاه واگن اضافه میکنیم.
هرمزی با بیان اینکه به عبارتی در این مدت کوتاه به اندازه ۲۵ سال گذشته واگن تأمین کردهایم که با ورود این واگنها، میانگین سر فاصله حرکت قطارها در همه خطوط مترو به سه دقیقه میرسد و معطلی طولانی مسافران در ایستگاههای مترو پایان مییابد، تاکید کرد: یکی دیگر از دستاوردهای سفر چین، انعقاد قرارداد برای توسعه کارخانه واگنسازی تهران است.
نظر شما