بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش سه قلعه سرایان اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش سه قلعه شهرستان سرایان و رفع برخی مشکلات این بخش اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا جواد قناعت شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با جمع بندی نتایج سفر خود به بخش سه قلعه اظهار داشت: در این سفر ضمن بازدید از یک پروژه و افتتاح مجتمع آبرسانی روستای چاه غیاث در حاشیه نماز جمعه با شهروندان دیدار کردیم و با حضور تعدای از مدیران استان به مطالبات آنان پاسخ داده شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که گروه‌های مرجع، امام جمعه و اعضای شورای اسلامی مطرح کردند و از مطالبات دیرینه مردم منطقه بوده، احداث راه سه قلعه به دیهوک است و اجرای این طرح نیازمند صدور مجوز از سوی کمیسیون ماده ۲۳ استان است لذا مقرر شد بعد از صدور این مجوز، ۵۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی برای گذر بازکنی این محور اختصاص یابد.

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به بهسازی و روکش آسفالت حفاظتی محور ارتباطی چاه طالب و چاه غیاث خبر داد و گفت: بازارچه صنایع دستی و پارک بانوان نیز از محل اعتبارات شهرستانی و استانی اعتبار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه کمپ گردشگری بخش سه قلعه ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است و برای احداث و تکمیل پروژه چمن مصنوعی ۲ روستای دوست آباد و چاه غیاث نیز از محل منابع دور دوم سفر ۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

قناعت گفت: برای حفر و تجهیز چاه جایگزین مجتمع زنگویی و بسطاق نیز ۲۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار می‌گیرد همچنین برای تکمیل و بهره‌برداری از گود زورخانه سه قلعه که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از محل منابع استانی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اختصاص یافت که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به منظور تکمیل و تجهیز پارک‌های روستایی ۱۵ میلیارد ریال تحت عنوان طرح‌های هادی روستایی به بنیاد مسکن اختصاص می‌یابد تا با نظر فرماندار شهرستان توزیع شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور، ۱۰۰ میلیارد ریال به احداث و تکمیل محور گردشگری سه قلعه - نمکزار موسوم به رصدگاه اختصاص می‌یابد و برای تعمیر و تجهیز گلزار شهدای سه قلعه نیز ۱۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین برای تکمیل و تجهیز مساجد، اماکن مذهبی و امامزاده‌های بخش سه قلعه مقرر شد فهرستی در این زمینه تهیه شود تا در شمار پروژه‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در این زمینه اقدام شود.

الحاق چهار هزار هکتار زمین به شهرهای خراسان جنوبی

قناعت در نشست شورای اداری شهرستان سرایان که با حضور جمعی از مدیران کل استان در بخش سه قلعه برگزار شد، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار زمین برای ساخت مسکن به شهرهای استان الحاق شد در حالی که در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم چهار هزار هکتار اراضی برای تامین مسکن شهروندان الحاق شده که اقدام جهادی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی افزود: سفرهای ویژه استاندار به بخش‌ها از مدتی قبل در خراسان جنوبی آغاز شده‌ و در این سفرها مشکلات بخش‌ها به صورت موردی و کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و قبل از سفر به بخش‌ها در مرکز استان مصوبات پیشنهادی به صورت کارشناسی با حضور دستگاه‌های متولی بررسی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به استقبال خوب مردم استان‌های مختلف از سفرهای رئیس جمهور به عنوان خادم ملت اشاره و خاطرنشان کرد: این استقبال خوب نشان دهنده این است که مردم همچنان پایبند آرمان‌های نظام و انقلاب هستند از طرف دیگر نشان می‌دهد دولت مردمی و انقلابی پای کار بوده و در حال کار و تلاش و حل مشکلات مردم است.

وی اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، اجرای خط انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس و ساخت راه آهن را از طرح‌های شاخص در دست اجرا در استان اعلام کرد که تمامی مردم خراسان جنوبی با تکمیل این طرح‌ها از مزایای آنها برخوردار خواهند شد.  

قناعت افزود: سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات قیر رایگان در شهرستان سرایان ۵۸ هزار مترمکعب معابر روستایی آسفالت شده‌ در صورتی که قبل از سال ۱۴۰۰ هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده بود و برای پایدارسازی شبکه گاز شهرستان به خصوص بخش سه قلعه خط انتقال از شهرستان قاینات در دست اجراست.  

وی عنوان کرد: راه‌اندازی شهرک تخصصی ماده معدنی بنتونیت در شهرستان سرایان نیازمند کار کارشناسی به ویژه در حوزه زیرساختی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنتونیت در استان سومین زنجیره ارزش اقتصادی راهبردی است و در کارگروه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان مصوبات خوبی برای آن خواهیم داشت.

وی افزود: در این خصوص نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم و باید بیشترین حمایت را از سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی که امسال سفر به بخش‌های استان را در برنامه دارد، امروز به بخش سه قلعه شهرستان سرایان سفر کرد و با حضور وی، مجتمع آبرسانی به روستاهای عشایری شهرستان سرایان افتتاح شد.

قناعت در نماز جمعه شهر سه قلعه نیز شرکت کرد که در حاشیه نماز جمعه شماری از مردم به گفت و گوی بی واسطه با استاندار پرداختند و دیدار با خانواده گرانقدر شهید اسماعیل کفشی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به بخش سه قلعه بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و سرایان دارای ۲ بخش سه قلعه و آیسک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha