کنفرانسی دو روزه در آمریکا برای چاره جویی درباره کاهش کمک های تسلیحاتی به اوکراین

نیویورک – ایرنا- کاخ سفید در پی اعلام کاهش حمایت آمریکا از اوکراین و افزایش کمک های نظامی به اسرائیل در پی جنگ با فلسطین، اعلام کرد کنفرانسی برای در دسامبر با حضور نمایندگان واشنگتن و کی یف برگزار می کند تا برای کاهش کمک های تسلیحاتی به اوکراین چاره جویی کنند.

بر اساس فهرست وزارت دفاع آمریکا که در اواخر اکتبر منتشر شد، واشنگتن بدون اعلام علنی، کمک‌های نظامی خود به اسرائیل را افزایش داده است. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرده است از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس، گلوله‌های توپخانه کمتری دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: دولت آمریکا میزبان کنفرانس دو روزه پایگاه صنعتی دفاعی در تاریخ ۶ تا ۷ دسامبر خواهد بود. در این کنفرانس، نمایندگان صنعت و دولت های آمریکا و اوکراین برای بررسی فرصت های تولید مشترک و سایر همکاری های صنعتی در اوکراین شرکت خواهند کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، این کنفرانس بخشی از تلاش های دولت آمریکا برای افزایش قابل توجه تولید تسلیحات جهت حمایت از مبارزه اوکراین برای آزادی و امنیت خود است.

کاخ سفید افزود: در این کنفرانس نمایندگانی از شورای امنیت ملی و وزارتخانه های بازرگانی، دفاع و امور خارجه آمریکا و همچنین همتایان اوکراینی از دفتر رئیس جمهور و وزارتخانه های دفاع، صنایع استراتژیک و امور خارجه شرکت خواهند کرد.

به گفته کاخ سفید، این کنفرانس پس از مجمع بین‌المللی صنایع دفاعی به میزبانی اوکراین در ۲۹ سپتامبر برگزار می‌شود و تعهدات بلندمدت آمریکا به حمایت از پایگاه صنعتی دفاعی آمریکا، بهبود اقتصادی اوکراین و تعهد مشترک برای تقویت همکاری‌های صنعتی، تسلیحاتی و امنیتی هر دو کشور را تقویت می‌کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کنگره باید درخواست کاخ سفید برای کمک به اوکراین را به منظور جلوگیری از ایجاد پیامدهای جدی برای دفاع کی‌یف تایید کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: هر هفته که می‌گذرد، توانایی ما برای حمایت کامل از آنچه احساس می‌کنیم برای دادن به اوکراین به منظور دفاع از سرزمین و ادامه پیشرفت‌هایش نیاز است، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که حمایت مردم آمریکا از کمک های واشنگتن به اوکراین کاهش یافته است. درنظرسنجی که روز پنحشنبه توسط شبکه خبری فاکس نیوز انتشار یافت، میزان حمایت آمریکایی ها در حمایت واشنگتن از جنگ اوکراین از ژانویه گذشته تاکنون به میزان ۹ درصد افت داشته و اکنون بیشتر نگرانی ها متوجه تحولات غزه است.

در نظرسنجی تازه فاکس نیوز ۵۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی بر ادامه کمک های مالی آمریکا در جنگ به اوکراین حمایت کرده درحالی که این میزان حمایت در ژانویه گذشته ۶۳ درصد بود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha