فتاح آسیابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد: این میزان آسفالت به ترمیم ۱۵۰ کیلومتر محور آزادراهی و راه اصلی در سطح استان قزوین منجر شده که شامل آزادراه قزوین - بویین زهرا، قزوین - رشت، جاده شاهین تپه، راه طالقان - آبیک و بویین زهرا - اشتهارد بوده است.
وی با بیان اینکه ترمیم راههای استان براساس سامانههای نگهداری پایش و ارزیابی میشود، تصریح کرد: اقداماتی مثل روکش آسفالت در راههای استان قزوین به صورت مستمر نبوده و در برخی موارد به شکل چاله پرکنی و لکه گیری انجام میشود.
آسیابی، هزینه روکش آسفالت برای هر یک کیلومتر را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبارات موجود جوابگوی تمام راه های استان قزوین نیست، برنامه نگهداری براساس اولویت و بخشهایی که وضعیت مناسبی ندارند، اعمال میشود.
به گفته این مسوول، بحث اضافه تناژ خودروهای باری آفت راه های استان است که علاوه بر تخریب آسفالت به عنوان سرمایه ملی، موجب نارضایتی شهروندان شده و هزینههای زیادی را ایجاد میکند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس راه و راهور مساله برخورد با اضافه تناژ خودروهای باری مورد تاکید ویژه قرار دارد و در این حوزه کارهایی نیز به منظور پیشگیری از انجام چنین تخلفاتی در سطح راه ها، به ویژه جاده های روستایی صورت گرفته است.
آسیابی یادآور شد: جاده به عنوان یک سرمایه ملی محسوب می شود و برای نسل های بعدی نیز بایستی حفظ شوند و مسوولیت نگهداری از این سرمایه ها برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
نظر شما