ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و هفتمین روز از آبان به موضوع ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا، شبیه‌سازی گونه‌های منقرض شده حیوانات، مرگ سالانه ۵۵ هزار ایرانی بر اثر سرطان، خدمات درمانی دیابت تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص، بازگرداندن ۴۵۰ هزار تبعه غیرمجاز از کشور و هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین روز از آبان ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

بازخوانی پرونده عاشقانه امید و رویا/ تک درنای سیبری می‌آید؟

«امید» تک درنای سیبری است که ۱۵سال یکه و تنها از سیبری به ایران آمد و برگشت؛ اما پارسال یار خود را که درنایی از بلژیک بود پیدا کرد؛ خواستند با هم به سیبری بروند ولی شرایط رویا مناسب این سفر طولانی نبود. رویا ماند و امید رفت. حال یک سال پراسترس از اینکه آیا امید باز هم به ایران می‌آید گذشت اما هنوز که ۲۷ روز از آبان می‌گذرد، از امید خبری نیست.

 «امید» تک درنای سیبری؛ یار بی‌مدعای تالاب میانکاله که ۱۵ سال متوالی تنهایی به این تالاب آمد، امسال دیر کرده است. این تاخیر نگرانی‌هایی را برای دوستداران محیط زیست ایجاد کرده؛ از این رو گمانه‌زنی‌ها آغاز شده است.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.
 


بیش از ۲۷۰۰ ترور هدفمند میراث شوم اسرائیل

صهیونیست‌ها در هشت دهه، بیش از ۲۷۰۰ ترور انجام دادند که میانگین این اقدامات شرورانه، سالانه ۳۸ عملیات در داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی است؛ اقدامات تروریستی این رژیم منحوس محدود به رهبران و فعالان نظامی مقاومت نیست بلکه رهبران سیاسی، دانشمندان و نویسندگان هم هدف این تروریست‌ها قرار گرفته‌اند.

اشغالگران اسرائیلی سال‌هاست که با بکارگیری روش‌های مختلف از جاسازی بمب‌های بسته‌ای در گوشی تلفن همراه و صندلی خودرو، تختخواب هتل، محل کار و منزل گرفته تا مسموم کردن با شکلات تعارفی و شلیک موشک و تیراندازی به خودروهای در حال حرکت و صحنه‌سازی آتش‌سوزی از هر راهی برای مقاصد شوم خود استفاده کرده‌اند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.
 

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی، کد ملی و شماره حساب خریداران را تطبیق دهند

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی باید به منظور پیشگیری از هرگونه وقوع جرایم احتمالی نسبت به احراز هویت سفارش‌دهندگان و خریداران با تطبیق کد ملی و شماره حساب آنها اقدام کنند.

سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: مجرمان سایبری پس از سرقت وجوه از حساب مالباختگان به منظور پولشویی و کمرنگ کردن رد پای مجرمانه خود، وجوه را به صورت مستقیم یا با واسطه، پس از ثبت سفارش کالا از حساب مالباختگان به حساب فروشندگان واریز می‌کنند؛ این در حالی است که در هنگام پی‌جویی جرایم اولین کسی که مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرد؛ حسابی است که وجوه به حساب آنها واریز می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا/۵۰۰ هزار دانش‌آموز خارجی شناسه دریافت کردند

مدیرکل اجتماعی سازمان ملی مهاجرت گفت: اتباع و مهاجران می‌توانند با ارائه کد یکتا که همان شناسه ثبت شده بر روی کارت‌های هویتی است برای نوزادان خود از داروخانه‌ها شیر خشک دریافت کنند.

بهزاد مرادی پور در حاشیه همایش سراسری مدیران کل اتباع سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از حوزه هایی که ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته، حوزه وسیع و گسترده بهداشت و درمان است که از همین رو جلساتی با وزارت بهداشت برگزار و عقد تفاهم نامه و اتصال به سامانه درمانی برقرار شده است.ادامه مصاحبه را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

ضرورت تزریق واکسن ایرانی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم

یک عضو مرکز تحقیقاتی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تزریق واکسن دو ظرفیتی اچ پی وی در دختران زیر ۱۵ سال در ۲ دز با فاصله زمانی ۶ ماه و بعد از ۱۵ سالگی در ۲ مرحله یک و ۶ ماه در پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم موثر است.

سید محمد جزایری با اشاره به تزریق واکسن اچ پی وی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان، افزود: ویروس پاپیرومای انسانی یا اچ‌پی‌وی، ۲۴۰ نوع ژنوتیپ دارد که ۶۰ نوع آن در انسان عامل بیماری است و انواع این ویروس به دو نوع با خطر بالا و خطر پایین تقسیم‌بندی می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

خدمات درمانی دیابت تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص قرار گرفت

محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: داروهای خوراکی، درمان مشکلات چشمی ناشی از دیابت (لیزر درمانی)، تجهیزات پزشکی و انسولین‌ها تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی


شبیه‌سازی، گونه‌های منقرض شده را به طبیعت بازمی‌گرداند؟

انقراض گونه‌های جانوری با روندی که انسان در زندگی پیش گرفته است، دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. ایران در یک قرن گذشته دو گونه گربه‌سان خود را در طبیعت از دست داد اما از سوی دیگر پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه شبیه‌سازی حیوانات به دست آورد. حال سوال این است آیا می‌توان با تکیه بر شبیه‌سازی، گونه‌های منقرض شده را دوباره به طبیعت بازگرداند؟

سرزمین پهناور ایران با اقلیم متنوع زیستگاه گونه های جانوری زیادی است که البته در چند دهه گذشته به دلایل مختلف از جمله تخریب زیستگاه، شکار بی رویه، خشک شدن تالاب ها و طعمه مسموم تعدادی از آنها برای همیشه از طبیعت کشور محو شده‌اند. شیر ایرانی و ببر هیرکانی یا همان ببر مازندران دو گربه‌سانی هستند که زمانی بخش های زیادی از کشور جولانگاه شکوه آنها بود اما اکنون بیش از ۸۰ سال است که دیگر غرشی از شیر ایرانی در کشور شنیده نمی شود و ۶۵ سال هم از انقراض ببر هیرکانی می گذرد، در واقع نزدیک به یک قرن است که دیگر چنگال های قوی و بزرگ این دو گربه سان خاک کشور را لمس نمی کند.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید .

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

مرگ سالانه ۵۵ هزار ایرانی بر اثر سرطان/ سبک زندگی سالم در پیش بگیرید

سالانه ۵۵ هزار نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به انواع سرطان‌ها دچار مرگ زودرس می‌شوند؛ در حالی که با اصلاح سبک زندگی، تغذیه سالم و ورزش منظم می‌توان از ابتلا به نیمی از سرطان‌ها پیشگیری کرد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وقوع بیش از ۵۵ هزار مرگ سالانه ناشی از سرطانها نخستین عامل مرگ زودرس در کشور است بطوریکه ۳۴ هزار مرگ از مجموع ۱۲۲ هزار مرگ سالانه زودرس (زیر ۷۰ سال) و ۱۱ هزار مرگ از مجموع ۸۵ هزارمرگ خیلی زودرس (زیر۵۰ سال) به دلیل ابتلا به انواع سرطانها رخ می دهد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

ستاد راهبردی سند تحول تشکیل می‌شود/اجرای «روز بدون کتاب» در مدارس ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش‌ ‌از تشکیل ستاد راهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در هفته جاری خبر داد و گفت: از مدیران مدارس خواسته‌ایم هر ۲ هفته یک بار، دانش‌آموزان ابتدایی، بدون کیف و کتاب به مدرسه بروند.

رضامراد صحرایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه آموزش و پرورش‌ در تمام خانه ایرانیان است، گفت: در آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم به حاشیه‌ها نپردازیم تا به کارهای اصلی برسیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

جزییات ارائه سهام ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به تشریح جزییات ارائه سهام ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان و چگونگی تخصیص این سهام پرداخت و گفت: همه شرکت‌ها به تدریج وارد بورس می‌شوند و یک نظام ایمن برای تقدیم این سهام به فرهنگیان طراحی شده است.

حمیدرضا نجف‌پور کردی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره تخصیص ارائه سهام ارزش مالکانه، اظهار داشت: قرار است همه شرکت‌ها به تدریج بورسی ‌شوند؛ به عنوان نمونه در یک شرکت ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم وجود دارد که این میزان بین فرهنگیان بازنشسته‌ای که در این مرحله می‌خواهیم به آنها سهم دهیم، تقسیم می‌شود؛ در واقع نسبت دارایی و سهام واگذاری برای فرهنگیان بازنشسته صندوق هم مشخص می‌شود. در این مرحله که به واقعیت نزدیک است، ۴۵ تا ۴۸ درصد از سهام این شرکت مورد نظر را به فرهنگیان بازنشسته اختصاص می‌دهیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

آخرین اقدامات هلال‌احمر در سیل و ‌آب‌گرفتگی ۷ استان/ ۲ نفر مفقود شدند

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۷ استان، از مفقود شدن ۲ هم‌وطن در ۲ روز گذشته خبر داد و گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر، به ۱۴ شهرستان و ۱۶ منطقه شامل ۹ شهر، ٦ روستا و یک منطقه عشایری، در ۷ استان کشور، امدادرسانی کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

۴۵۰ هزار تبعه غیرمجاز از کشور بازگردانده شدند

مسئول مدیریت اتباع غیرمجاز سازمان ملی مهاجرت گفت: کار بازگرداندن اتباع غیرمجاز از مرداد امسال آغاز شده است و این روند ادامه دارد که تاکنون ۴۵۰ هزار نفر از افراد فاقد مدارک هویتی و قانونی از کشور بازگردانده شده‌اند.

جواد خانی در حاشیه همایش سراسری مدیران کل اتباع سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کار بازگردانی اتباع غیرمجاز همزمان با آغاز به کار سازمان ملی مهاجرت از مرداد امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد.ادامه این گفت وگوی اختصاصی را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

اشتغال ۱۷ هزار پرستار از ۴۷ هزار فعال بخش درمان در تامین اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: بیش از ۴۷ هزار نفر در بخش درمان این سازمان اشتغال دارند که از این تعداد افزون بر ۱۷ هزار نفر پرستار هستند.

مدیر عامل و هیات مدیره این سازمان در پیامی به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار نوشتند: پرستاران حدود ۳۶ درصد فعالان حوزه درمان تأمین‌ اجتماعی را تشکیل می‌دهند و مسوولیت ارائه خدمات درمانی به ۴۶ میلیون نفر از بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و اعضای خانواده آنها را برعهده دارند که مؤید رسالت خطیر انسانی آنان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارایه شیرخشک به اتباع با کد یکتا / هشدار پلیس به فروشندگان کسب‌وکارهای مجازی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha