۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85294386
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

درمانگاه شهدای پدافند افتتاح شد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85294386
درمانگاه شهدای پدافند افتتاح شد

تهران- ایرنا- درمانگاه شهدای پدافند صبح امروز شنبه - ۲۷ آبان‌ماه - با حضور فرمانده کل ارتش در شهرک شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش روز شنبه در آیین افتتاح درمانگاه شهدای پدافند اظهار داشت: شهرک شهید بهشتی تراکم جمعیتی قابل توجهی را در خود جای داده است و تعداد ۳۵ هزار نفر در این شهرک و حدود ۱۴۰ هزار نفر هم در محله افسریه ساکن هستند، همچنین با توجه به ساکنین محله های مسعودیه، والفجر و اسلام آباد سرانه نامطلوبی از نظر وجود فضاهای درمانی در این منطقه وجود داشت.

وی افزود: درمانگاه قبلی قصر فیروزه ۲ نیز در یک ساختمان غیرتخصصی و نامناسب جهت فضای درمان با امکانات بسیار محدود فعالیت می کرد، لذا نیاز به احداث یک درمانگاه مجهز با فضای مناسب و متناسب با جمعیت هدف، به شدت احساس می شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: از این رو کار مطالعاتی و جانمایی آن آغاز شد و این محل در راستای ماموریت های مردم یاری ارتش و با هدف خدمت رسانی به مردم این منطقه و امکان بهره برداری دو منظوره در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع انتخاب و جانمایی شد.

سرتیپ صباحی‌فرد افزود: در سال ۱۳۹۷ به منظور تهیه نقشه های اجرایی درمانگاه با مشاور متخصص در امور بناهای درمانی، قرارداد منعقد شد و شرکت مشاور، نقشه های تصویب شده توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و برابر استاندارد فضاهای درمانی را ارائه کرد.

وی اظهار داشت: ساخت ساختمان اصلی درمانگاه در سه طبقه شامل بخش های مختلفی به همراه ساختمان های جانبی به مساحت ۵۵۰ متر مربع در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی درمانگاه توسط معاونت مهندسی نپاجا آغاز شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در زمان احداث، محل های استاندارد جهت استفاده از گازهای طبی در تمام اتاق ها توسعه یافت تا در زمان بحران و نیاز اضطراری، بتوان از همه اتاق های موجود برای خدمات رسانی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه درمانگاه احداث شده قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی را دارا است افزود: در کنار درمانگاه احداث شده زمینی به مساحت ۹۶۰ متر مربع جهت گسترش و طرح توسعه آتی با عنوان جراحی محدود پیش بینی شده است.

سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی با استفاده از توان داخلی خود و با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در احداث درمانگاه هزینه کرده است، گفت: فضاهای جانبی شامل انبار دارویی، موتورخانه ها و سر درب های ورودی به مساحت ۵۵۰ متر مربع، دیوار پیرامونی به طول ۴۰۰ متر، محوطه سازی و جدول کشی و آسفالت کل محوطه، کابل کشی و برق رسانی و تامین پست برق و دیزل ژنراتور، لوله کشی آب و فاضلاب محوطه و همچنین گازرسانی به درمانگاه و موتورخانه اقدامات عمرانی انجام شد.

فرمانده پدافند هوایی خاطرنشان کرد: تمام استانداردهای ساختمانی و درمانی با نگاهی به نیازهای آتی و شرایط غیر قابل پیش بینی آینده لحاظ شده اند، از موتورخانه، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سیستم اعلام و اطفاء حریق خشک و تر تا برق اضطراری و اکسیژن برای تمام اتاق ها و بسیاری موارد دیگر در این آینده نگری پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهدای پدافند با قابلیت ارائه خدمات درمانی عمومی و تخصصی با استفاده از ۳۶ نفر پزشک (عمومی و متخصص) و ۱۳۰ نفر پرستار و پیراپزشک ۵۴ نفر و سایر تخصص ها (در مجموع ۱۲۰ نفر پایور و ۱۰۰ نفر وظیفه) آمادگی ارائه خدمات به پرسنل نیروهای مسلح و خانواده های آنان و همچنین مردم این منطقه را دارد.

سرتیپ صباحی‌فرد گفت: اورژانس مرکز درمانی به صورت شبانه‌روزی با حضور ۲ نفر پزشک، ۵ نفر پرستار (۲ خانم ۳آقا)، ۳ نفر پذیرش، ۳ دستگاه آمبولانس و قسمت‌های زیر به مراجعان خدمات امدادی درمانی ارائه می دهند.

فرمانده کل ارتش نیز در این آیین اظهار داشت: شهرک شهید بهشتی بزرگترین شهرک نظامی نیروهای مسلح است و نیاز بود چنین مجموعه‌ای جهت خدمت رسانی به خانواده‌ها راه‌اندازی شود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی ادامه داد: علاوه بر ساکنان شهرک شهید بهشتی، مناطق اطراف این شهرک نیاز به چنین مجموعه ای جهت خدمات درمانی داشتند؛ بنابراین با توجه به سرانه پایین بودن خدمات درمانی نسبت به جمعیت این منطقه، نیاز بود چنین مرکزی در این منطقه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود:  نیروی پدافند هوایی ارتش با تلاش بی وقفه و شبانه روزی درمانگاه فوق تخصصی و مجهز شهدای پدافند را برابر همه استانداردهای وزارت بهداشت و درمان آماده کرده است و متخصصان، کادر درمان و تجهیزات مورد نیاز در این درمانگاه برای استفاده عموم مستقر هستند.

وی ابراز امیدواری کرد، مراجعه کنندگان با رضایت کامل از این مجموعه درمانی مجهز خارج شوند و از این جنس کارها ضرورت دارد در بخش های دیگر انجام پذیرد و این در برنامه های ستاد کل نیروهای مسلح اندیشیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha