۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85294563
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اردبیل هشدار زرد صادر کرد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85294563
هواشناسی اردبیل هشدار زرد صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به فعالیت سامانه بارشی و سرد در بیشتر مناطق این استان هشدار سطح زرد شماره ۵۸ صادر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، زمان شروع این سامانه از ظهر یکشنبه ۲۸ آبان و زمان پایان صبح چهارشنبه اول آذر خواهد بود.

بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی نوع مخاطره این سامانه وزش باد تند تا شدید گاهی توام با گرد و خاک به‌ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه ، بارش متناوب باران گاهی رگبار و رعد و برق در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق جنوبی و مرکزی استان ، بارش خفیف برف در روز سه‌شنبه در برخی مناطق شهری جنوب استان ، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات استان ، کاهش دمای هوا طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به‌ویژه در مناطق جنوبی استان پیش‌بینی شده است.

منطقه اثر سامانه بارشی نیز مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیلل و بخش‌هایی از شهرستان گرمی می‌باشد.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی اردبیل اثر مخاطره نیز رخداد گرد و خاک و کاهش دید افقی ، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بر اثر بارش رگباری ، افزایش حجم رواناب و آبگرفتگی برخی معابر عمومی در مناطق جنوبی استان ، احتمال لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات استان خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه خود بر اجتناب از توقف در زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقتی ، احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان به‌ویژه در گردنه الماس و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، بازدید ضدیخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخبندان در جنوب استان ، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان تاکید کرده است.

بر اساس داده‌های هواشناسی استان اردبیل ، سامانه ناپایدار جوی ظهر روز چهارشنبه از استان خارج می‌شود و روزهای پایانی هفته آسمان صاف با افزایش نسبی دما و مه صبحگاهی خواهد بود.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. بارش برف و استقرار هوای سرد از اوایل آبان ماه در منطقه معمول است ولی در بعضی سال‌ها نفوذ توده هوای سرد عرض‌های شمالی سبب سرمایش زودهنگام و حاکمیت سرما ، برف و کولاک در منطقه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha