۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85294593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر پاکستان ارسال سلاح به اوکراین را تکذیب کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان ارسال تسلیحات به جنگ اوکراین و یا فروش آن به آمریکا برای اوکراین را تکذیب کرد و گفت: اسلام‌آباد درحال بررسی دلایل پشت پرده ایجاد سردرگمی در این سیاست روشن خود است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، انوار الحق کاکر طی مصاحبه‌ای با صدای آمریکا گفت که موضع پاکستان درباره فروش تسلیحات خود به خارج روشن است اما دنبال مشخص کردن دلایل پشت پرده گزارش سردرگم کننده اخیر هستیم.

وی افزود: پاکستان هیچ سلاحی به روسیه و یا اوکراین نفروخته است اما بررسی خواهیم کرد که مقصد تسلیحات فروخته شده ما به جای دیگری ختم نشده باشد.

دولت اسلام‌آباد سعی کرده در جنگ روسیه و اوکراین موضعی بی طرفانه داشته باشد. سفر عمران‌خان نخست وزیر وقت پاکستان به مسکو در روزی که عملیات ویژه روسیه در اوکراین آغاز شد، خشم واشنگتن و متحدانش را برانگیخت.

نخست وزیر دولت موقت پاکستان درباره روابط دوجانبه با افغانستان و اینکه آیا با اخراج اتباع غیرقانونی افغانستانی، پاکستان امن تر می‌شود، گفت: طرح بازگرداندن اتباع افغانستانی هرگز یک تاکتیک ضدتروریسم نیست.

وی اظهار داشت: اسلام‌آباد خواهان روابط سازنده با افغانستان به عنوان یک کشور است و این یک هدف اصلی ما به شمار می‌رود. هیات حاکمه موقف افغانستان عملا به رسمیت شناخته نشده و هرگونه تصمیم درباره مشروعیت حکومت افغانستان برعهده مردم این کشور است.

انوار الحق کاکر حمایت پاکستان از طالبان افغانستان را تکذیب و گزارش‌های مربوط به پناه دادن به رهبران طالبان در آن زمان را اغراق آمیز دانست.

وی درباره روابط پاکستان و چین نیز گفت که این تصور که چینی‌ها از طریق «یک کمربند- یک جاده» برای دفع تهدیدات پیش روی خود استفاده می‌کنند و یا بی ثباتی سیاسی و اقتصادی پاکستان تمایل آنان برای همکاری را کاهش داده، نادرست است.

نخست وزیر پاکستان درباره وضعیت غزه نیز گفت: بمباران اسرائیل علیه مردم غزه از جمله حمله به مخفیگاه‌های ادعایی حماس منجر به جان باختن هزاران نفر از جمله کودکان شده و این بیانگر از دست رفتن معیارهای اخلاقی آمریکا و متحدانش می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha