رئیس‌جمهوری کره جنوبی تقویت همکاری تجاری اعضای اپک (APEC) را خواستار شد

تهران- ایرنا - یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره جنوبی در اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (APEC) در سانفرانسیسکو، همکاری ۲۱ کشور عضو این سازمان برای تقویت قوانین سفارش تجاری و شرکت فعالانه در تاسیس قوانین دیجیتالی و سیستم های حکومتی را خواستار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در جلسه سران کشورهای عضو همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه که در سانفرانسیسکو برگزار شد خواستار اولویت بخشی به انعطاف پذیری زنجیره تامین با قبول سیستم های هشدار اولیه و دیگر گام ها برای اشاره به قطع و اختلال در زنجیره تامین شد و گفت کره جنوبی نقشی کلیدی در این روند خواهد داشت، چرا که غیرقابل پیش بینی بودن مسائل اقتصادی در برابر ذات تجارت آزاد و چندجانبه گرایی است.

رئیس جمهوری کره جنوبی از کشورهای عضو خواست تا در " کارگروه جهانی هوش مصنوعی " که سال آینده میلادی به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد شرکت کنند و خاطرنشان کرد به عنوان رئیس دوره ای اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اپک) در سال ۲۰۲۵ این کشور تمام تلاشش را برای ترغیب همکاری منطقه ای در راستای آزادی، صلح و رفاه در آسیا-اقیانوسیه انجام خواهد داد.

در ماه های گذشته براساس اطلاعات دفتر برنامه ریزی مالکیت نظامی کره جنوبی، ای اوم دونگ هوآن وزیر دفاع کره جنوبی و ویلیام ای لاپلانت نماینده دفتر نظامی برای مالکیت و نگهداری آمریکا در دیدار کمیته همکاری صنعتی و تکنولوژی دفاعی در واشنگتن توافقنامه امضا کردند.

بدین ترتیب دو طرف توافق امنیت زنجیره تامین دفاعی را امضا کردند که به دو متحد اجازه می دهد به محض تکمیل روندهای اداری درخواست ارسال سفارش های مرتبط با مسائل نظامی یکدیگر را در اولویت قرار دهند.

دو طرف همچنین درباره تلاش هایی برای امضای توافقنامه دوطرفه خریداری و تهیه موارد نظامی که برای تسهیل برخی موانع تجاری جهت صادرات دوجانبه نظامی بود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه مه سال گذشته میلادی در نشست سئول توافق کردند مذاکراتی در راستای توافقنامه ای به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت همکاری در زنجیره تامین نظامی را آغاز کنند.

اپک (APEC) یا سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه از اصطلاحات تجارت بین‌الملل است که به سازمان اقتصادی که متشکل از ۲۱ کشور منطقه آسیا و اقیانوس آرام است گفته می‌شودو یکی از عمده سازمان‌های منطقه‌ای است، که تجارت آزاد را به‌شدت ترویج کرد و دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی در بین تمام پیمان‌های منطقه‌ای جهان است. دبیرخانه و مقرّ این سازمان در شهر سنگاپور پایتخت این کشور قرار دارد و سران اپک در اجلاس سالیانه این سازمان، مطابق رسوم ملی کشور میزبان لباس می‌پوشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha