۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85295016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون دانشگاه بوشهر: بازنگری در قوانین حمایتی پرستاران ضروری است
عکس آرشیوی

بوشهر- ایرنا-  معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به نقش چشمگیر زنان در پست‌های شغلی رسمی مانند پرستاری و مسئولیت‌های حیاتی آنان در ساختار خانواده ایرانی، بازنگری در قوانین حمایتی از فعالان این حرفه ضروری است.

به گزارش ایرنا، " اکرم فرهادی " روز شنبه در نشست خبری کارگروه ترجمان دانش و اثرگذاری پژوهش‌های حوزه سلامت در بوشهر اظهار کرد: در یکی از پژوهش‌ها، وضعیت سلامت روان و آشفتگی اخلاقی پرستاران شاغل در بیمارستاهای منتخب بوشهر و شیراز در زمان بروز پاندمی کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

وی بااشاره به بررسی وضعیت کیفیت زندگی پرستاران در این پژوهش افزود: ۲۶۳ پرستار در سه بیمارستان در ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفتند که مشخص شد دو سوم آنها کیفیت زندگی ضعیفی دارند.

فرهادی با اشاره به وضعیت نامناسب تعادل بین کار و خانه در زندگی پرستاران بیان کرد: این پژوهش نشان داد که بین پریشانی اخلاقی و سلامت روان پرستاران ارتباط معناداری وجود دارد که جنسیت مونث بیشترین تاثیر را بر ارتباط بین پریشانی اخلاقی و سلامت روان پرستاران داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: برگزاری دوره‌های مستمر می‌تواند به بهبود سلامت روان، کنترل استرس و رفع نیازهای روانی آنها کمک کند.

وی تاکید کرد: این گونه دوره‌ها علاوه بر کاهش فشار شغلی و احتمال خطاهای اخلاقی می‌تواند سلامت روانی آنها را بهبود بخشد و در نتیجه باعث مراقبت بهتر از بیماران شود.

فرهادی ادامه داد: مفهوم سازی تحقیقات و پژوهش و ساده‌سازی عبارت‌ها برای فهم بیشتر نتایج تحقیقات در سطح جامعه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که روزانه انبوهی از اخبار و اطلاعات درست و نادرست در اختیار مردم قرار می‌گیرد، باید تلاش کنیم که مردم به اطلاعات و آمار صحیح در حوزه سلامت که با جان مردم در ارتباطات است دسترسی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha