۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85295063
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از وضعیت آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه

غزه- ایرنا- خبرنگار ایرنا در غزه در گزارشی میدانی در چهل و سومین روز حمله تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به وضعیت آوارگان فلسطینی در جنوب این منطقه پرداخته است.

خبرنگار ایرنا با حضور در میان آوارگان فلسطینی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه درباره وضعیت فاجعه‌بار آنها می گوید: سرآشپز «ابو الغید یاسین» در مقابل آشپزخانه خود در منطقه «الکتیبه» ایستاده است و برای آوارگان در خان یونس در جنوب نوار غزه غذا تهیه می‌کند. با توجه به نبود گاز و برق، او مجبور شده تا برای تهیه غذا از هیزم استفاده کند.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از وضعیت آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه

یاسین می‌گوید: از ابتدای جنگ و آمدن آوارگان به خان یونس، غذا را روی گاز درست می‌کردیم و پس از اتمام آن، کار با هیزم را آغاز کردیم و تقریباً بیست هزار وعده غذایی برای آوارگان در مدارس تهیه می‌کنیم، طوری که آنها روزانه یک وعده غذایی دریافت می‌کنند.

وی می افزاید: وضعیت درحال بدتر شدن است، برنج درحال تمام شدن است، آب قطع شد، قیمت آب شیرین افزایش یافته و حتی هیزم هم گران شده است.

یاسین تصریح می کند: اکثریت بودجه از جانب نهادهای وابسته به آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و برخی از اهالی خان یونس یا فلسطینی‌های مقیم خارج تامین می‌شود و آنها مسئول کل پروژه تغذیه مردم هستند.

وی افزود: مشکل به ظروفی که در آن غذا سرو می‌شود رسیده و ظروف برای بسته بندی غذا نداریم و حتی نمک در بازارها تمام شده است.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از وضعیت آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه

آژانس آنروا پیشتر اعلام کرده بود که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

این آژانس گزارش داده است، ۱۵۵ مرکز پناهگاه در جنوب نوار غزه و تعدادی دیگر در شهر غزه و شمال این باریکه وجود دارد که قادر به فراهم کردن امکانات لازم برای آوارگان نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha