ارائه تسهیلات ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی به دانش بنیان‌ها در سال گذشته

تهران - ایرنا - مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی از ارایه تسهیلات هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی در سال گذشته به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: تسهیلات ارائه شده بخشی از منابع صندوق و بخش دیگر از منابع اهرمی بانک ها در قالب تفاهم نامه هایی در اختیار شرکت‌ها قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محسن نوتاش در گفت و گویی اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد تامین مالی و حمایتی در راس شرکت های دانش بنیان است و با توجه به اینکه ذیل قانون حمایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان تاسیس شده خدماتی را برای این شرکت ها ارائه می دهد، بنابر این شرکت های خلاق و فناور نمی توانند از همه خدمات این صندوق استفاده کنند.

وی افزود: ارائه خدمات داش بنیان در چهار دسته اصلی بوده است که بخش اصلی آن ارائه تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره تا تسهیلات بانکی را در برمی گیرد.

این مقام مسوول در صندوق نوآوری و شکوفایی به تسهیلگری هایی که این صندوق در اخذ تسهیلات بانکی برای شرکت های دانش بنیان دارد، بیان داشت: تنوع ارائه تسهیلات بسیار زیاد است؛ جایی تسهیلات بر اساس طرح و برنامه های آتی شرکت ها و در جایی دیگر بر اساس سوابق و وضعیت مالی و اعتباری شرکت ها ارائه می شود.

نوتاش مبلغ تسهیلات پرداخت شده این صندوق به دانش بنیان ها در سال گذشته را هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تسهیلات ارائه شده بخشی از منابع صندوق و بخش دیگر از منابع اهرمی بانک ها در قالب تفاهم نامه هایی در اختیار شرکت ها قرار گرفته است.

وی یادآور شد: شرکت های طرح محور در بازه ۱۲ تا ۱۸ ماهه از محل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کردند و شرکت هایی که معیارهای ارائه تسهیلات بانکی را از نظر مالی - اعتباری و سوابق داشته باشند بعد از ارزیابی به بانک ها ارجاع می شوند تا بتوانند از سقف تسهیلات مدنظر بهره مند شوند.

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی ضمانت های گرفته شده از شرکت ها را بسیار متنوع خواند و گفت: ضمانت نامه ها از چک و سفته گرفته تا ضامن حقیقی و حقوقی و ملکی و بانکی را شامل می شود و سعی داریم تا با انعطاف پذیری برای تسهیلات حتی از چند وثیقه همزمان استفاده کنیم تا مشکلی برای دریافت تسهیلات متوجه شرکت های دانش بنیان نباشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha