۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 85295141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاس خالی از معلم در استان مرکزی وجود ندارد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبر: 85295141
کلاس خالی از معلم در استان مرکزی وجود ندارد

اراک- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: کلاس خالی از معلم در سال تحصیلی جدید در این استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، حسین مولوی عصر شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: کمبود معلم در استان مرکزی با برخی تدابیر انجام شده به وضعیت تثبیت رسیده و کلاس بدون معلم اکنون در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: وجود کلاس بدون معلم در استان مرکزی به دلیل بیماری و یا عمل جراحی معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش استان امسال به دلیل ۲ عامل مهم با مشکل معلم مواجه‌است که افزایش سه برابری بازنشستگان فرهنگیان استان در سال جاری نسبت به سال گذشته از جمله عوامل این مشکل به شمار می‌رود.

مولوی با یادآوری علت افزایش بازنشستگی فرهنگیان در آموزش و پرورش استان گفت: برخی معلمان آموزش و پرورش استان سال‌های گذشته به سن بازنشستگی رسیده بودند و به دلیل عدم تثبیت رتبه بندی معلمان در این اداره کل باقی مانده بودند و پس از تثبیت این طرح نسبت به بازنشستگی اقدام کردند.

وی عدم انجام وظایف دولت برای تربیت معلم را از دیگر عوامل کمبود معلم عنوان کرد و افزود: ۲۵ هزار معلم در دهه ۹۰ باید در کشور تربیت می شد که تنها سه هزار و ۵۰۰ معلم در کشور تربیت شد و این مهم مشکلاتی را برای آموزش و پرورش به همراه داشته‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: اکنون یک هزار دانشجوی پسر در پردیس دانشگاه فرهنگیان اراک به تحصیل اشتغال دارند که تعداد این افراد در سال‌های گذشته تنها ۱۵۰ تا ۲۰۰ دانشجو بوده‌است.

مولوی اظهار کرد: عدم اجرای تکلیف قانونی دولت در دهه ۹۰ موجب شد تا بازنشستگی معلمان، جایگزینی برای آنان وجود نداشته‌باشد.

وی ادامه داد: دولت قبل با انجام برخی سیاست‌ها به سمتی حرکت می کرد که دانشگاه تربیت معلم در کشور تعطیل شود و بر این اساس برای توجه به اهمیت این دانشگاه‌ها رهبر معظم انقلاب در یکی از دانشگاه‌های تربیت معلم حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با یادآوری افت تحصیلی دانش آموزان بر اثر شیوع ویروس کرونا در کشور و استان افزود: افت تحصیلی دانش آموزان مشکل پیش روی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بوده و برای جبران این عقب افتادگی‌ها سال گذشته طرح تثبیت و تعمیق یادگیری در آموزش و پرورش اجرایی شد.

مولوی اظهار کرد: در راستای جبران افت تحصیلی دانش آموزان، کلاس‌های جبرانی تابستان سال گذشته توسط معلمان آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد.

وی ادامه داد: هزینه برگزاری فوق برنامه در تابستان از دانش آموزان گرفته می شد که هزینه این کلاس‌ها تابستان سال گذشته برای جبران افت تحصیلی توسط دولت پرداخت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: همچنین در راستان جبران افت تحصیلی دانش آموزان، کلاس‌های فوق برنامه همزمان با برگزاری کلاس‌های درس برگزار می شود که بخشی از هزینه این کلاس ها توسط اولیا تامین می شود.

مولوی افزود: سوال کارشناسان حوزه آموزش این است که آیا تعطیلی ۲ ساله مدارس در هنگام شیوع ویروس کرونا در کشور صلاح بوده و تعطیلی مدارس تاثیری در جلوگیری از شیوع این ویروس داشته و آیا با بازگشایی مدارس جهشی در شیوع این ویروس مشاهده شده‌است.

وی ادامه داد: سال گذشته پس از تعطیلات عید نوروز فشارهایی برای جلوگیری از بازگشایی مدارس انجام شد و برای جلوگیری از افت تحصیلی دولت سیزدهم در برابر این فشارها ایستادگی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از کاهش تعطیلی مدارس در سال‌جاری خبرداد و گفت: با هماهنگی استانداری استان امسال تلاش می شود در کارگروه‌ها از تعطیلی مدارس جلوگیری شود.

مولوی خاطر نشان کرد: امسال در صورتی که تغییری در روند حضور دانش‌آموزان در مدارس انجام شود آموزش در بستر شاد برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی با یاد آوری وجود دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانش آموزانی هستند که پدر و مادر آنان به دلایلی اجازه ورود این افراد به مدارس را نمی دهند و شناسایی و ورود این افراد به مدرسه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: ورودی مدارس هرساله بیشتر از سال قبل از آن بوده و این مهم تا سال ۱۴۱۰ ادامه داشته و پس از آن این روند کاهشی می شود و در ساخت و ساز مدارس باید به این مهم توجه شود.

مولوی یاد آور شد: ۱۷ مدرسه قرآنی در استان مرکزی فعال است و این مدارس مکانی برای ترویج قرآن در استان و بین دانش آموزان‌است.

وی ادامه داد: ۹۰ رشته فرهنگی در مدارس استان مرکزی وجود دارد که دانش آموزان برتر این رشته‌ها به سطح منطقه، استان و کشور راه می یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دانش آموزان دارای استعدادهای برتر در این رشته‌ها توسط کارشناسان کشف و هدایت می شوند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha