۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۱۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85295440
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کرملین: غرب به فشار بر روسیه ادامه خواهد داد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۱۵
کد خبر: 85295440
کرملین: غرب به فشار بر روسیه ادامه خواهد داد

تهران-ایرنا- دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که کشورهای غربی به تلاش برای اعمال فشار بر روسیه ادامه خواهند داد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس"پسکوف در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت که کشورهای غربی اگر چه قادر به انجام اقدامات زیادی هستند اما از این که این اقدامات تاثیری ندارند، رنج می برد. 

او گفت: "آن‌ها افرادی کینه توز هستند که از هیچ اقدامی ابایی ندارند، بنابراین ما باید نهایت تمرکز را داشته باشیم. "

پسکوف افزود: بدیهی است، غرب به دنبال گزینه‌های مختلف برای اعمال فشار بر روسیه خواهد بود.

وی تاکید کرد: غربی‌ها واقعاً از اینکه تحریم‌ها تاثیری بر روسیه نداشته است ناراضی هستند. علاوه بر این، ما از این تحریم‌ها برای سرمایه گذاری بر روی توان خود استفاده کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا,آمریکا و متحدانش پس از حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کردند، اما کانال‌های عرضه از ترکیه، همسایه دریای سیاه روسیه و دیگر مراکز تجاری باز باقی مانده است. واشنگتن تاکنون بارها درباره صادرات مواد شیمیایی، ریزتراشه‌ها و سایر محصولات به روسیه از ترکیه هشدار داده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha