۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85295523
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی زنجان نسبت به بارش برف و وزش باد شدید هشدار داد

زنجان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان زنجان نسبت به احتمال بارش قابل ملاحظه باران،‌ بارش برف در ارتفاعات، کاهش دید و وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق استان هشدار داد.

مرتضی قدیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان عمدتا صاف است و از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد، گفت:‌ ورود سامانه بارشی از پیش از ظهر دوشنبه موجب ناپایداری های جوی در استان خواهد شد.

قدیمی افزود:‌ فعالیت این سامانه تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه نیز شاهد کاهش دمای کمینه با یخبندان صبحگاهی و مه آلودگی خواهیم بود.

وی یادآور شد:‌ در این شرایط جوی احتمال آسیب به محصولات و تجهیزات کشاورزی وجود دارد که در صورت تشدید آن هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان صادر خواهد شد.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و یادآور شد:‌ طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با منفی یک درجه سانتیگراد سردترین و شهر چورزق با ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

این کارشناس با اشاره به نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان سه و ۱۸ درجه، ابهر چهار و ۱۸ درجه، خرمدره ۲ و ۱۸ درجه، آببر پنج و ۲۲ درجه، سلطانیه ۲ و ۱۶ درجه، قیدار سه و ۱۵ درجه و ماهنشان پنج و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha