برگزاری کنگره ملی شهدای محیط زیست در شناساندن مظلومیت حافظان سبزپوش موثر است

یزد- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای محیط زیست در آذرماه گفت: این کنگره نقطه عطفی برای شناساندن بیشتر مظلومیت مدافعان و حافظان سبزپوش کشور در قالب شغل محیط‌بانی است .

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی محیط زیست یزد ، "سید رضا نورانیان" با بیان اینکه این کنگره دوم آذرماه در خوزستان برگزار می شود افزود: در این کنگره از خانواده معظم شهدا و محیط بانان جانباز استان تجلیل می شود که امید است با برگزاری این کنگره بتوان بخشی از زحمات، از جان گذشتگی و ایثار این عزیزان برای جامعه بازگو شده و در راستای کاهش مشکلات و دغدغه های آنان گام های بیشتری برداشته شود.

وی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در نظر دارد به پاس زحمات و رنج های متحمل شده جانباز و خانواده معظم شهدای محیط زیست هر ۲ سال یک بار مراسمی در خور شایسته برای تجلیل این عزیزان برگزار کند.

نورانیان با اشاره به سختی کار محیط بانان گفت: محیط بانان کسانی هستند که ثابت کردند جانشان را هم برای حفاظت از محیط زیست فدا می کنند و در این راستا استان و مجموعه محیط زیست استان، یک شهید محیط بان را تقدیم حریم سبز میهن نموده است و همچنین در دفاع از محیط زیست این استان دو جان باخته در حین ماموریت ، ۱۳ محیط بان مصدوم و سه محیط بان جانباز را در کارنامه خود دارد.

وی با بیان اینکه شهید علی اکبر قنبری زاده محیط بان یزدی یکصد و بیستمین شهید محیط بان کشور است از حضور خانواده معزز این شهید و سه محیط بان جانباز در این کنگره ملی خبر داد .

دولت مردمی سیزدهم در حوزه محیط زیست و ارتقاء آن گام‌های مهمی برداشته است

نورانیان در ادامه با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در حوزه محیط زیست و ارتقاء آن گام‌های مهمی برداشته است افزود: دولت سیزدهم به دنبال مردمی سازی محیط زیست است و بحث مشارکت و مردم پایه کردن محیط زیست در دیدگاه های مقام عالی سازمان و همچنین دولت مورد تاکید است و خوشبختانه دولت در تلاش برای بهبود شرایط محیط زیست کشور اقدامات ارزنده‌ای را در حوزه محیط زیست انجام داده است

وی در ادامه ضمن گرامیداشت همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس بر لزوم برجسته‌سازی و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت برای پاسداری از ارزشهای معنوی و ذاتی محیط زیست و طبیعت کشور تاکید کرد.

وجود ۱۲۲ شهید و جان نثار و ۴۸ جانباز احراز شده بر اساس معیارهای بنیاد شهید انقلاب اسلامی در خانواده محیط زیست کشور ما افتخار بزرگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha