۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبر: 85295657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: موانع تولید تعاونی های راکد و راهکارهای رفع آنها بررسی شود

یزد - ایرنا - استاندار یزد با بیان اینکه بخشی از ستاد تسهیل باید به رفع موانع تولید و کسب و کار تعاونی های راکد، نیمه فعال و دارای مشکل اختصاص یابد گفت: بر این اساس تعاونی های موجود، برای پیشبرد امور این بخش حمایت و تقویت خواهند شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، "مهران فاطمی " در نشست شورای توسعه تعاون استان با بیان اینکه «تعاون» به عنوان یک مدل مشارکت اقتصادی مردم پایه، دارای خصوصیات خاص و ویژه است افزود: نظام تامین مالی تعاونی ها با سایر فعالیت های اقتصادی متفاوت بوده و از سرمایه های خرد مردم استفاده می کند.

وی توزیع منافع و سود حاصل از فعالیت تعاونی‌ها در بین یکایک افراد مشارکت کننده را یکی از مهمترین ویژگی‌های این حوزه دانست و گفت: قابلیت اشتغال‌زایی بسیار بالا، عدالت محوری و ایجاد جریان ارزشمند اقتصادی در سطح کشور، از دیگر خصوصیات بخش تعاون است.

فاطمی در ادامه به اقدامات قابل قبول انجام شده در حوزه تعاونی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر تعاونی های موفقی در سطح استان وجود دارد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنانش از ابلاغ اساسنامه ای شامل ۸۰ حکم در حوزه تعاون خبر داد و تصریح کرد: این اساسنامه موجب شکل‌گیری ظرفیت سازی جدیدی در این حوزه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد نوآوری‌ در حوزه تعاون استان با بهره‌گیری از این ظرفیت جدید، یادآور شد: باید با ارائه مدل های جدید و موفق، منابع، تسهیلات و امکانات را به سمت حمایت از این طرح های نوآورانه سوق داده و حتی برای اخذ بیشتر حمایت ملی تلاش کنیم.

فاطمی ظرفیت سازی برای بخش تعاون و رونق دادن به شرکت‌های تعاونی را امری ضروری برشمرد و افزود: پس از بررسی ظرفیت های این آیین نامه، طرح های شاخص و پیشران برای جلب حمایت های لازم مشخص شود.

استاندار یزد در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت تسهیلات برای حمایت از بخش اصیل تعاون، عنوان کرد: در این راستا حمایت همه جانبه از واحدهایی که عمیقا به بخش تعاونی اعتقاد دارند، در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش شرکت سهام عدالت را مبتنی بر ساختار تعاونی دانست و اظهار داشت: لازم است تا پیگیری انجام حمایت های لازم از این شرکت نیز در دستور کار جدی کارگروه مذکور قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به لزوم تهیه و تصویب برش استانی سند توسعه تعاون کشور، گفت: علاوه بر اهمیت مسئله فرهنگسازی، تبیین و ترویج بخش تعاون، باید برای آموزش و توانمندی سازی تعاونی‌ها برنامه ریزی دقیقی از شورای توسعه تعاون استان انجام شود.

استاندار یزد با اشاره به روحیه مشارکت جویی بیشتر بانوان خاطرنشان کرد: شرکت های تعاونی بانوان ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌توان از این بستر در راستای اشتغال زایی بانوان استفاده کرد.

از پنج هزار شرکت تعاونی ثبت شده در استان یزد ، ۲ هزار تعاونی با ۷۰۰ هزار عضو در این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha