شورای اطلاع رسانی شوش و کرخه تشکیل شد

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85295661
شورای اطلاع رسانی شوش و کرخه تشکیل شد

دزفول - ایرنا – سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش و کرخه گفت: شورای اطلاع رسانی دولت در شهرستان‌های شوش و کرخه براساس شیوه نامه ابلاغی استانداری خوزستان تشکیل شد.

علیرضا چرخابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوه نامه ابلاغی استانداری خوزستان برای راه اندازی و فعالیت شورای اطلاع رسانی دولت در شهرستان‌ها افزود: شورای اطلاع رسانی دولت در شهرستان‌های شوش و کرخه به عنوان نخستین شهرستان‌های استان خوزستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: استاندار، ریاست شورای اطلاع رسانی در استانها را برعهده دارد و دبیر آن در استان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است ضمن اینکه در شهرستان‌ها نیز ریاست شورا بر عهده فرمانداران است و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دبیری شورا را برعهده دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش و کرخه گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی به موقع مردم از اخبار درست و دقیق با تشکیل شورای اطلاع رسانی در شهرستان‌ها بیش از پیش محقق خواهد شد.

وی افزود: این ساختار به منظور ایفای نقش اساسی در بخش اطلاع رسانی موظف است ساز و کار اطلاعات را بین بخش‌های مختلف برقرار و بر آن نظارت کند تا با پاسخگویی فعال، شهرستان در پیشبرد اهداف گام بردارد.

چرخابی اظهارکرد: ساماندهی گردش اطلاعات در شهرستان، رصد هفتگی اخبار، سیاست گذاری نحوه واکنش به شایعات و ابهامات، اتخاذ سیاست‌های لازم به منظور پیشگیری از تولید و انتشار اخبار کذب، تعیین خط مشی ویژه رسانه‌ای و اطلاع رسانی در مواقع خاص و همچنین ارتقای سواد رسانه‌ای و ارتباطی مدیران شهرستان از جمله وظایف شورای اطلاع رسانی دولت در شهرستان‌ها است.

وی افزود: انجام نظرسنجی و ارزیابی افکار عمومی در حوزه‌های مختلف، تشکیل اتاق‌های فکر متناسب با وظایف و ماموریت‌های شورا و نیازهای نوپدید در عرصه مدیریت افکار عمومی شهرستان و همچنین ارزیابی عملکرد رسانه‌ها در شهرستان از دیگر وظایف شورای اطلاع رسانی شهرستان است.

به گزارش ایرنا، دستورالعمل تشکیل، فعالیت و ساختار شورای اطلاع رسانی شهرستان مشتمل بر چهار ماده و ۲ تبصره در پنجاه وپنجمین نشست شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ به تصویب رسید و توسط استاندار به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای اجرا ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha